Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Webcam med apple?

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har precis inskaffat mig en powerbook och blir mer och mer nöjd dag för dag.

Men nu undrar jag...

På min pc använde jag ofta min webcam med msn messanger. Jag har lagt märke till att med OSX msn messanger finns inte möjligheten att chatta med webcam, eller har jag fel?

Hur ska jag göra om jag vill chatta med webcam? måste man ha ett speciellt program? måste den man chattar med oxå ha mac? eventuellt samma program?

Hjälp mig...

Funkar med iChat mot AIM-användare, och AIM finns även för PC. Vet inte om det bara är Apples egna kamer iSight som funkar dock...

• Oregistrerad
  • 2004-06-06 21:07

Hej,

Finns massor i arkiven - men i korthet:

Är man lat så är en iSight mysig - men annat (logitech etc. funkar med lite pill)

iChat är ju mellan mac:ar, AIM finns för peze och funkar med iChat.
Yahoo messenger funkar på båda. MSN-messenger har inte stöd på båda plattformarna…
Det finns massa "open source" klienter som fungerar lite olika gentemot olika servrar…

Jag har en Logitech Quickcam Pro, som har nästan lika bra kvalitet som iSight men halva priset. Det behövs dock extra drivrutiner till iChat som måste köpas för en hundring.

Ciryon

Ursprungligen av Ciryon:

Jag har en Logitech Quickcam Pro, som har nästan lika bra kvalitet som iSight men halva priset. Det behövs dock extra drivrutiner till iChat som måste köpas för en hundring.

Ciryon

Ska dock tilläggas att den inte är i närheten så vacker som iSight...;)

Drivrutiner

Ursprungligen av Ciryon:

Ciryon

En sådan kamera har jag också men jag har bara användt den som mic i min Mac. Var skaffar jag de drivrutiner du talar om ?
(Glöm det där, det var som vanligt något som disskuterats tidigare...)

Senast redigerat 2004-06-07 13:12
Ursprungligen av LeBigMAC:

En sådan kamera har jag också men jag har bara användt den som mic i min Mac. Var skaffar jag de drivrutiner du talar om ?

Skulle tro att det handlar om iChatUSBCam. Har själv testat det med gott resultat.

Ursprungligen av Christofer:

Skulle tro att det handlar om iChatUSBCam. Har själv testat det med gott resultat.

Tackar! den länken hittade jag inte på på forumet.

• Medlem
  • International user
  • 2004-06-07 13:42

msn och Panther glöm det!

1
Bevaka tråden