Min började krångla efter en månads användande. Gick inte att koppla upp på nätet.
Gjorde "lilla resetten" på 1 sek, (visste inte om den större då) och ställde in Basstationen på nytt. Sen gick det att koppla upp sig på nytt, men då fick jag ett nytt problem när jag kopplade ner. Nu tar det dryga minuten för den att återställa modemet i Basstationen.
(en ser det på den lilla stripen under avslut)
och detta är rätt irriterande väntan.
Jag tog kontakt med min återförsäljare och hävdade att detta var GARANTI.
Med det var de inte överens med mig om. Är det mjukvarufel så gäller inte garantin!!!!
Jag blev skitsur, f-n, köper jag en pryl så förväntar jag mig att den skall fungera.
Jag får mig tillmailat några sidor från AppleCare från deras servicekille om hur jag återställer modemet till fabriksinställningarna. På engelska dessutom...
Där beskrivs i 9 punkter hur man återställer Basstationen med hjälp av en korsad Ethernetkabel.
Tänk vilken Service....jag blir skitsur på nytt och åker till serviceverkstan, tur att man bor i "rätt stad", där säger jag till dem att detta får ni göra.
- Jag kan ju inte vara den som måste skaffa extra utrustning för att fixa ett fel som inte finns återgett i den handbok som följde med Basstationen. Tänk om jag gör nåt galet och kvaddar hela prylen.
Nä, då skulle det kosta dyra pengar att få gjort detta om det visar sig vara mjukvarufel, det har en timdebitering på 790:-
Tack för den servicen, åker hem och är både ledsen och arg, skriver mail till säljaren på samma ställe och talar om jag känner mig illa behandlad. Säljaren lämnar brevet till sin VD, som sedan ber ennan servicekille ta kontakt med mig för att denne skall hjälpa mig igen den engelska texten, (som i vissa delar var svårförståelig).
Sen att jag råkar ha en korsad Ethernetkabel på jobbet (Patchkabel) är ju inte deras förtjänst.
Jag gör detta grundåterställande av Basstationen, som sen när man väl kan det inte är så svår, (de skriver så märkvärdigt bara)
och programmerar sedan om i min iBook att Airportstationen skall fungera som Basstation.
Sedan råkar jag ha en direktlinje ut på telelinjen tillgänglig och kopplar upp mig, går hur fint som helst, MEN PROBLEMET MED DEN SEEEEGA NEDKOPPLINGEN KVARSTÅR.
Hur glad blir man då?
Förnyad kontakt med återförsäljarens verkstad, jaaa, du kan få telefonnumret till Applesupporten i Stockholm och förklara ditt problemet för dem.
Tänk vilken Service man kan få nu för tiden.
Jag ringer Apple, (igår onsdag 24:e okt) en trevlig kille tar emot mitt samtal och jag får dra hela ovanstående visa för honom.
Tyvärr så är inte han "expert" på detta men han skall lämna över detta till en som kan Airport. Så ringer han upp dig i morgon.
Inte faan har det ringt någon idag, mina prylar låg framme på mitt skrivbord och jag har trådlös telefon så jag har inte missat honom.
Vi får se vad som händer i morgon fredag.
Annars blir det påhopp igen.
Hur glada hade ni blivit för ett sådant bemötande?