Jag har flera problem med min AluBook 15 (1 GHz).
1) Det senaste jag har märkt är att datorn drar vädigt mycket batterikraft i vila. Efter 6 timmar i vila har batteriladdningen gått ned från 90% till 0% och adaptern måste i för att datorn ska komma till liv igen.Är detta normalt? En iBook G3 som jag använde tidigare kunde ligga över en helg utan att all kräm i batteriet var slut.
Kan detta vara orsakat av samma fel som gör att datorn ibland dör i viloläge (då emellertid med adaptern ikopplad)? Kanske något med strömförsörjningshanteringen (PMU?) vara fel, som jag fick tips om tidigare.
2) Dessutom lägger nätadaptern av i omgångar. Jag har fått den utbytt, men den nya är likadan.
3) Man känner ganska kraftiga krypströmmar om någon annan vidrör ens hud när man sitter med händerna på plåten vid tangentbordet. Känns både med och utan nätadapter. Apple Support säger att datorn måste jorda någonstans, men att det ska kännas så mycket är konstigt tycker jag.
4) Datorn tjuter ibland när nätadaptern sitter i, dock inte alltid. Det verkar dock inte komma från högtalarna.
Har någon erfarenhet eller ska jag skicka in datorn för att få den utbytt :)? Alla fel tycks ju relaterade till det elektriska.