Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Video CD

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har två "Video CD" som jag skulle vilja göra back up på. Kör panther

Privade att göra en skivavbild på skrivbordet och det fungerade, gjorde avbilden i DVD format.

Kan man bränna en vanlig CD från denna avbild? Fungerar den i en DVD spelare? Eller i vilket format skall man göra den första avbilden

F

Ursprungligen av Fröjdan:

Har två "Video CD" som jag skulle vilja göra back up på. Kör panther

Privade att göra en skivavbild på skrivbordet och det fungerade, gjorde avbilden i DVD format.

Kan man bränna en vanlig CD från denna avbild? Fungerar den i en DVD spelare? Eller i vilket format skall man göra den första avbilden

F

INGEN som vet ????

F

En VCD som du vill kopiera är väl bara att just "kopiera" via Finder, eller som su skrev; göra en skivavbild som du sen bränner skivor av via Skivverktyg.

Jag kanske missat nåt men man kan inte bara göra om en VCD till en DVD. (Finns dedsutom inget större skäl eftersom en VCD har så mycket sämre kvalitet än en DVD.)

Ursprungligen av Svante S:

En VCD som du vill kopiera är väl bara att just "kopiera" via Finder, eller som su skrev; göra en skivavbild som du sen bränner skivor av via Skivverktyg.

Jag kanske missat nåt men man kan inte bara göra om en VCD till en DVD. (Finns dedsutom inget större skäl eftersom en VCD har så mycket sämre kvalitet än en DVD.)

Tack för svaret, skall kolla om det fungerar att bränna dessa filmer på en vanlig cd skiva

F

1
Bevaka tråden