Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

@home.se | pop3 till imap

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Mölndal
  • 2004-06-10 22:33

ja, hittade inte direkt något bra forum att fråga om detta i, men nån mer än mig borde väl ha försökt med detta!

försöker att få mina gamla pop3-adresser hos @home.se att bli imap, men lyckas inte så bra med detta. ett konto har ballat ur totalt och resten funkar väl sådär bra. när man skapar ett nytt konto hos @home.se får man välja vilket protokoll man önskar genom att antingen börja använda pop3-servern eller imap-servern som jag förstår. ser ingen skillnad på att byta server på nytt konto eller ett gammalt konto. har dock läst igenom deras FAQ där det står att "du kan inte ändra ett nuvarande POP3-konto till IMAP, du måste skapa om det på nytt."

nöjer mig inte riktigt med detta svaret och frågar er andra om det e nån som provat på nåt liknande. @home.se:s kundtjänst är närmast obefintlig för närvarande...

Ursprungligen av h0ax:

nöjer mig inte riktigt med detta svaret och frågar er andra om det e nån som provat på nåt liknande. @home.se:s kundtjänst är närmast obefintlig för närvarande...

Tell me about it... Det har verkligen gått ner sig. Jag är glad så länga mina konton fungerar - den dagen det krånglar vet jag inte hur jag ska göra när Tascali säger att "dom inte ger telefon-support till home-and."

Funkar det inte bara att köra imap mot kontot, på de flesta mailservrar skall det gå att köra båda samtidigt.

• Medlem
  • Schtåkkhålm
  • 2004-06-11 09:45

Jag ändrade bara inställningen i mail från kontotyp:POP till IMAP så funkade det...

Fråga: varför vill man köra IMAP istället för POP-protokoll?

"What's the benefit!?"

• Oregistrerad
  • 2004-06-11 13:34
Ursprungligen av iJohannes:

"What's the benefit!?"

IMAP är oändligt mycke trevligar när man vill ha sina mail organiserade på servern..

//Daniel

"What's the benefit!?"

Använda mejlen på flera datorer och kunna organisera i mappar på servern.

Ursprungligen av Fredrik Sigbjörn:

Använda mejlen på flera datorer och kunna organisera i mappar på servern.

OK... Nåt i stil med att använda Hotmail-konto via Entourage, eller?

• Medlem
  • Stockholm
  • 2004-06-12 22:23

OK... Nåt i stil med att använda Hotmail-konto via Entourage, eller?

Jupp, eller .Mac via Mail.app.

Ursprungligen av Cypher:

Jupp, eller .Mac via Mail.app.

Tack, då är jag med.

Man lär sig nå´t varje dag.

1
Bevaka tråden