Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple-tangentbord på PC?

Tråden skapades och har fått 16 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Kan man använda apples pro tangentord med en PC?

kanske fel forum men jag skulle gärna vilja veta

tack på förhand Olof

De flest tangenter funkar nog, men säker inte volym- och mata-ut-dvd-knappen.

• Medlem
  • Nacka
  • 2004-06-11 12:56

Det fungerar fint. Jag ha en tangentbordsswitch hemma och kör apples tgb till både min pc och min mac. Volym funkar men mata ut funkar ej. Äppeltangenten blir windows tangent.

/arvid

• Medlem
  • Stockholm
  • 2004-06-11 22:44
Ursprungligen av Arvid:

Det fungerar fint. Jag ha en tangentbordsswitch hemma och kör apples tgb till både min pc och min mac. Volym funkar men mata ut funkar ej. Äppeltangenten blir windows tangent.

/arvid

Hur funkar en sådan, är det en "knapp" som man trycker på. Jag vet att vi hade någon lösning på en fd arbetsplats det var för 2 servrar som stod där och man hade samma tangentbord och skärm till dom.

Skulle vilja ha en lösning hemma till min PB och en PC. Någon som har något bra tips, vill inte behöva dra ut USB kontakten och sätta in i andra datorn utan bara kunna switcha.

Vänligt tips-- försök skriva tydliga ämnesrubriker så att folk förstår vad tråden handlar om. Jag har nu ändrat din rubrik då enbart "Kan man..." inte förtäljer vad diskussionen handlar om.

Ursprungligen av Mats Björnström:

Vänligt tips-- försök skriva tydliga ämnesrubriker så att folk förstår vad tråden handlar om. Jag har nu ändrat din rubrik då enbart "Kan man..." inte förtäljer vad diskussionen handlar om.

sorry for that...hehe...jag är lite ny på det här med forum...tack för tipset

Mondo använde ett vanligt Apple USB-tangentbord till sin IBM Stinkpadda. Fråga honom vetja!

• Medlem
  • Nacka
  • 2004-06-11 15:57

Well, kanske skulle vara tydligare i mitt inlägg? Well here we go again...

Apples vanliga usb-tangentbord fungerar helt perfekt på även PC. Voylmknapparna fungerar finfint. dock fungerar inte utmatningsknappen. Äppel-tangenten (kommando) blir Windowstangent när tangentbordet är anslutet till PCn.

Jag har använt apples svarta usb-tangentbord ett bra tag tillsammans med min pc hemma. Jag har en usb-switch och kopplar om mellan min pc och min mac. Def fungerar klockrent att ha samma inmatningsenhet för både pcn och macen.

Kan bara bekräfta vad Arvid säger. Jag har ofta ett svart Apple USB Pro-tangentbord till en äldre bärbar Acer med Win 98. Fungerar fin-fint. Alltså; tangentbordet fungerar fin-fint med pc:n och Win 98, men Windows 98 har mycket övrigt att önska...

• Medlem
  • 2004-06-11 23:36

Jag har en liten dosa jag köpte för några hundra. Man kopplar in ett USB-tillbehör i ena sidan och har fyra val vart den ska gå. Kan alltså ha fyra burkar till samma tangentbord (musen kopplad till tangetnbordet). Funkar bra mac/pc. Kan "lagga" ibland - och man måste vara noga med att rätt port är aktiverad när man startar respektive maskin.
Köpte den på PC Superstore, men vet inte vad den heter (är på landet...).

• Oregistrerad
  • 2004-10-08 13:06

Jag kommer inte åt "alt gr" när jag stoppar in mitt lilla imac-tangentbord i windowsburkar. Har ni andra löst det? Sitter nu med två tangentbord för att kunna skriva @!

• Medlem
  • Mölndal
  • 2004-10-08 13:38

Man brukar kunna skriva @ med ctrl-alt-2 också.

Ursprungligen av memark:

Man brukar kunna skriva @ med ctrl-alt-2 också.

fingerar inte i M$ program av ngn märklig anledning

• Oregistrerad
  • 2004-10-08 13:40

@@@@@@

Ha ha! Tack som satan. Nu kan jag kasta bort jobbets dell-tangentbord. Ger ctrl+alt allt som har med alt gr att göra?ñ[]$€{
Japp så var det! Tack.

När en PC krånglar, brukar jag byta ut de lösa hårdvarudelarna mot appleprodukter en efter en tills allt funkar så bra som det kan på en PC...

Ursprungligen av Galeriel:

När en PC krånglar, brukar jag byta ut de lösa hårdvarudelarna mot appleprodukter en efter en tills allt funkar så bra som det kan på en PC...

Hahahahhahahah!

• Medlem
  • 2004-10-08 18:01

Det finns ett litet program som heter Applekeys, som gör att print screen mm funkar också. Programmet finns på google.

1
Bevaka tråden