Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum. Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.
Kan jag i min Sawtooth sätta in ett extra nätverkskort och enkelt växla mellan två olika anslutningar? Grannen väg i väg har skaffat Comhem Internet Cable och själv har jag Bostream Scream. Vi har gjort ett hål i väggen mellan oss dragit en TP-kabel. Tack vare DHCP är det nu bara att dra ut den ena kabeln och sätta i den andra för att växla anslutning. Har ett PCI-kort, Farallon Fast EtherTX-10/100, liggande och det skulle vara smidigt om det går att sätta i det och enkelt växla mellan de olika anslutningarna.
Borde det inte gå att skapa locations för detta endamålet oxå? (har bara kört med olika locations med ett nic) Det torde vara ltie smidigare än att "flytta runt" nic:et varje gång du ska byta anslutning.
Borde det inte gå att skapa locations för detta endamålet oxå? (har bara kört med olika locations med ett nic) Det torde vara ltie smidigare än att "flytta runt" nic:et varje gång du ska byta anslutning.
Hm...
Det borde det nog (väl?)
Ett par kilometer snabbare
Provade just och det funkade med locations ('nätverksplats' i äpplemenyn).
Verkar bara vara att göra ordning två locations med sina IP:n och sin prioritet på nätverkskort - hade räknat med att man behövde logga ur och logga in, men inte ens det verkade behövas…
Väl värt att kolla vidare på för den som behöver dylikt…