Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Öppna Quark-filer med Indesign i OS X

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2002-10-03 21:01

Jag har konstaterat att det går bra att öppna och konvertera Quark-filer med Indesign 2.0 i Mac OS 9 men inte i 10:an.

Någon som har en lösning på detta? Ska man köra 10:an så är man ju faktiskt tvungen att konvertera Quark-filer så länge som Quark Inc inte lyckats pressa fram en carboniserad version.

/Ulf

• Oregistrerad
  • 2002-10-03 21:03

Vad får du för problem? De tester jag gjort funkar ganska hyffsat....

Jag tycker det fungerar dåligt.
Streckade linjer och infällning ballar ur.
Det sistnämnda medför att text flödar om.
Och linjerna blir heldragna istället för prickade eller streckade.
Jag tänker vänta på en Kvark för X, januari eller februari har jag hört från vanligtvis välunderrättad källa.
Jag har svårt att känna mig hemma i ID, det är för likt PageMaker, segt som sirap är det också.

Och varför har inte Adobe skakat fram en Distiller för X när allt annat finns?

• Oregistrerad
  • 2002-10-03 21:52
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Nurell:
Jag tycker det fungerar dåligt.
Streckade linjer och infällning ballar ur.
Det sistnämnda medför att text flödar om.
Och linjerna blir heldragna istället för prickade eller streckade.
Jag tänker vänta på en Kvark för X, januari eller februari har jag hört från vanligtvis välunderrättad källa.
Jag har svårt att känna mig hemma i ID, det är för likt PageMaker, segt som sirap är det också.

Och varför har inte Adobe skakat fram en Distiller för X när allt annat finns?

Destillern kommer i Januari enligt väldigt trovärdiga källor.

Quarken finns inte ens som beta. Så det lrä bli en lång väntan. Femman tog nästan ett år ifrån den lämnade Alfa stadiet och blev färdig produkt...

Tycker det få dokument med sådanna problem. Fast med för komplexa dokument kan det ball ur ordentligt!

• Medlem
  • 2002-10-04 09:43

Är det någon som vet om Quark håller på att gå i konkurs? Eller har/blir de uppköpta???

• Oregistrerad
  • 2002-10-04 09:49
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: /D:
Är det någon som vet om Quark håller på att gå i konkurs? Eller har/blir de uppköpta???

Med tanke på de kickade de flesta utvecklare i USA och flyttade utvecklingen till indien så tror jag inte ekonomin är den bästa. När vi storkunder inte ens kan få besked vad vi skall göra då vi gör över till X så känns det som Quark inte mår bra...

Tror ingen vill köpa ett företag som på tre år inte lyckats prestera en X version Quark Xprees.

Kolla under rykten, där ser du svar jag fått ifrån Quark de senaste dagarna... Händer ingen revolution på IFRA så är de kört för dem.

1
Bevaka tråden