Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Betalning av First Class?

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag undrar om någon här vet vad det kostar att sätta upp en First Class server.
Finns det företag som tar hand om hela paketet, dvs ger en utrymme på sin server och att man sedan betalar per användare licens eller hur det funkar. Eller måste man själv sätta upp en server och hyra in sig i någon server hall, hur betalar man då licenser?

Jag hittar ingen svensk webbsida där det står utförligt.
Har ni tips på företag som sysslar med försäljning av First Class system får ni gärna tipsa.

Jag håller på med en budget och vet inte vart jag ska starta.
Det enda jag vet är att själva First Class klientprogrammet är gratis att ladda ner till Macen, men jag har ingen aning om hur man betalar för det hela sen.

Hej

Det finns ett antal partners som arbetar med First Class i Sverige.

Enklast är nog att du tittar igenom denna lista, och tar kontakt med den partner som känns bäst.

http://www.firstclass.com/buynow/wwwinternational/sweden

/Michael

Ursprungligen av Chaosstar:

Jag undrar om någon här vet vad det kostar att sätta upp en First Class server.
Finns det företag som tar hand om hela paketet, dvs ger en utrymme på sin server och att man sedan betalar per användare licens eller hur det funkar. Eller måste man själv sätta upp en server och hyra in sig i någon server hall, hur betalar man då licenser?

Jag hittar ingen svensk webbsida där det står utförligt.
Har ni tips på företag som sysslar med försäljning av First Class system får ni gärna tipsa.

Jag håller på med en budget och vet inte vart jag ska starta.
Det enda jag vet är att själva First Class klientprogrammet är gratis att ladda ner till Macen, men jag har ingen aning om hur man betalar för det hela sen.

• Medlem
  • International user
  • 2004-06-11 15:28

Det finns bägge lösningarna. Antingen köper du en serverlicens och kör på egen burk, priset varierar med max antal samtidiga användare. Det finns flera varianter beroende på hur dina användare ser ut. Du kan även hyra in dig hos ett företag men jag kommer inte ihåg vad det heter nu faktiskt. Kolla din privatmess.

//mattan

1
Bevaka tråden