Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

"Traction" från Mackie

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2004-06-11 18:15

Tänkte bara höra om någon har någon erfarenhet av sequensern "Traction" från företaget Mackie. Hara bara hört lite om det. Det ligger ganska lågt i pris jämfört med Logic och Cubase, så det kanske är värt att kika på. Nån som vet och kan göra en lite bedömning?

Mvh
Fredrik

• Oregistrerad
  • 2004-06-11 19:53
Ursprungligen av Nifo:

Tänkte bara höra om någon har någon erfarenhet av sequensern "Traction" från företaget Mackie. Hara bara hört lite om det. Det ligger ganska lågt i pris jämfört med Logic och Cubase, så det kanske är värt att kika på. Nån som vet och kan göra en lite bedömning?

Mvh
Fredrik

Det enda jag vet ar att den tidigare var kand under annat namn (kommer icke ihag), innan Mackie tog over produkten. Men av de anvandare jag hort uttala sig om programmet var de flesta mkt. nøjda med programmet, men det har en lang vag att vandra innan det konkurrerar med Logic och Cubase, och det med ratta, eftersom det inte ar jamforbara produkter.

• Oregistrerad
  • 2004-06-11 19:54
Ursprungligen av Jörgen U:

Det enda jag vet ar att den tidigare var kand under annat namn (kommer icke ihag), innan Mackie tog over produkten.

Eventuell rattelse, jag blev just osaker pa om det var under annat namn innan, men att Mackie tog over, det vet jag.

Ursprungligen av Jörgen U:

Det enda jag vet ar att den tidigare var kand under annat namn (kommer icke ihag), innan Mackie tog over produkten. Men av de anvandare jag hort uttala sig om programmet var de flesta mkt. nøjda med programmet, men det har en lang vag att vandra innan det konkurrerar med Logic och Cubase, och det med ratta, eftersom det inte ar jamforbara produkter.

Så lång väg har det nog inte att vandra med tanke på hur mycket det redan klarar och dessutom verkar de som ligger bakom Tracktion ha en betydligt sundare grundfilosofi än Cubase och eMagic UTVECKLARNA. Dessutom så ingår ju Tracktion vid köp av Mackies Spike ljudkort som dessutom har inbyggda DSP kretsar vilket aldrig är fel speciellt inte om man använder en bärbar till att göra musik med.

Men prova själv Fredrik , finns en full featured demo att ladda ned om du reggar dig hos mackie.
http://my.mackie.com/products/tracktion/demo.asp

Jag har använt T sen den kom. T är mkt bra för sitt pris, lite ostabilt ibland men det mesta fungerar bra. Interfacet känns väldigt bra, lite som Live.
T har en hel del lösningar som jag önskar nu att Logic/Cubase kunde ha. Priset $80 är det värt.

ack ja, svenskan fungerar inte riktgit bra idag . . . .

1
Bevaka tråden