- David Slättne
- Medlem ●
- Åmål
...eller skenande evangelism
hahah Den var bra! Undrar vem som saknar sin G4:a!?
"för att mac har ett annat system och måste inte arbeta lika mycket". Klockren sammanfattning!
Situationen kräver nästan en utryckning från tårt-patrullen med diplom och godsaker till annonsförfattarens främjande av Macsverige!
nog för att han skriver konstigt men billig var den
Han skriver ju faktiskt inte pris nånstans. Bara att du får den 3500:- billigare vid snabbt köp.
"Jag vill ha 3500 kr billigare vid snabb affär."
han kanske menar 3500 om du köper den utanför ett snabbköp...
Menar du att man kan hitta 500 mhz:are för 2000?
(jag har ingen aning, jag bara frågar)
Vart erbjuden att köpa två stycken 500MHz G4or från skolan för 2500kr styck, jag tackade nej.
Tyckte det var för dyrt. Men det kanske är en smak sak vad folk betalar.
Jag tycker inte att de är värda över 2000kr.
Vart erbjuden att köpa två stycken 500MHz G4or från skolan för 2500kr styck, jag tackade nej.
Tyckte det var för dyrt. Men det kanske är en smak sak vad folk betalar.
Jag tycker inte att de är värda över 2000kr.
hej
helt rätt, det är dyrt, tyvärr finns det en övervärdering av gamla macdatorer, har sett många skräckexempel på folk som vill ha 7-8000 för sin gamla blådåre ex
lite av samma sak finns på pc-beg sidan men är inte alls lika uttalat och där är det enkelt att pruta
hej
helt rätt, det är dyrt, tyvärr finns det en övervärdering av gamla macdatorer, har sett många skräckexempel på folk som vill ha 7-8000 för sin gamla blådåre ex
lite av samma sak finns på pc-beg sidan men är inte alls lika uttalat och där är det enkelt att pruta
Vem säger att det inte går att pruta på macsidan? Inte anonsören iaf.
BTW När såg du senast en annons från någon som ville ha 7-8000 för en G3 B/W (Blådåre)? Mäste ha varit några år sedan.
Vem säger att det inte går att pruta på macsidan? Inte anonsören iaf.
BTW När såg du senast en annons från någon som ville ha 7-8000 för en G3 B/W (Blådåre)? Mäste ha varit några år sedan.
hej
i höstas, och pruta uppskattas inte i macsäljar kretsar, alla tycker att just deras lilla mac är värd så mycket i skrotmode för att dom betalade 25000 för 5 år sedan
hej
i höstas, och pruta uppskattas inte i macsäljar kretsar, alla tycker att just deras lilla mac är värd så mycket i skrotmode för att dom betalade 25000 för 5 år sedan
Erik, jag har köpt och bytt en hel del beggade macar och har inte haft några problem att komma till rimliga avslut. Har du ens försökt köpa någon mac eller har du bara kollat på annonser ?
Sen att först påstå att det finns många som vill ha 7-8000 för en "blådåre" för att sedan skriva:
att du sett någon försöka ta det för ett halvår sedan , är väl inte riktigt relevant. Sen kan jag väl tänka mig att den som ville ha 7-8000 inkluderade en hel del extrautrustning.
Erik, jag har köpt och bytt en hel del beggade macar och har inte haft några problem att komma till rimliga avslut. Har du ens försökt köpa någon mac eller har du bara kollat på annonser ?
Sen att först påstå att det finns många som vill ha 7-8000 för en "blådåre" för att sedan skriva:
att du sett någon försöka ta det för ett halvår sedan , är väl inte riktigt relevant. Sen kan jag väl tänka mig att den som ville ha 7-8000 inkluderade en hel del extrautrustning.
hej
faktum kvarstår, mac är övervärderad på begmarknaden, det är trots allt bara en dator
hej
faktum kvarstår, mac är övervärderad på begmarknaden, det är trots allt bara en dator
Visst är det bara en dator men en dator som oftast har väldigt lång livslängd och som är lätt att använda.Sedan så är ju begtillgången på macar inte lika god som PCs vilket driver upp priset lite.
Det var en TFT med ocskå...
En mac är värd det någon vill betala för den. Punkt.
En mac är värd det någon vill betala för den. Punkt.
Ja och nej. Om personen i efterhand känner sig lurad, så var nog priset för högt. Om alla är nöjda så är priset däremot precis rätt. Det är nog svårt att göra "klipp" när man köper datorer. Priset kan väl vara mer eller mindre bra jämfört med något annat möjligen.
Eftersom det inte säljs några större kvantiteter med begagnade Macar, så blir det ju svårare att hitta referensramar. Då jämför man gärna med nypriser istället.