Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

tvinga igång fläkt på ibook?

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2004-06-13 16:26

Blipp!

Går det att på nåt smidigt sätt tvinga igång fläkten på min lilla ibook G4 12"? Jag kör på pantern.. och burken är skitvarm och kommer ganska säkerligen krasha om några minuter.. ändå så går inte fläkten igång.

Kör Temperature Monitor, och kolla hur varm den blir, om du inte redan har gjort det. Min pismo startar inte fläkten föränn vid 64 grader, och långt innan dess känns undersidan som en stekplatta. Men det kan ju vara annorlunda med din dator.

• Oregistrerad
  • 2004-06-13 21:29

i min ibook så verkar fläkten å igång vid ca 69°

• Medlem
  • 2004-06-14 00:56
Ursprungligen av Leloy:

i min ibook så verkar fläkten å igång vid ca 69°

Ungefär samma på min iBook G4 800.

• Oregistrerad
  • 2004-06-13 21:35

Tack för tipset! .. nu har burken stått ett tag mitt i blåsten vid öppet fönster på en ställning så att den är kyld under.. så nu är den nere i 51 grader.. men jag ska absolut se vad appen säger under normal körning. Datorn hängde sig iaf väldigt kort efter att jag skrev det förra inlägget.. och jo.. den ska lämnas in snart som jag skrivit nånstanns tidigare.. men jag behöver den fortfarande på heltid ett tag till

Men grundfrågan kvarstår.. går det att veva igång fläkten på nåt snyggt sätt?

• Medlem
  • Helsingborg
  • 2004-06-13 21:44
Ursprungligen av Volantiz:

Men grundfrågan kvarstår.. går det att veva igång fläkten på nåt snyggt sätt?

nej det är det det inte gör =(

• Medlem
  • Uddevalla
  • 2004-06-13 22:55

Min ibook fick vatten skada och har precis fått tillbaka den.

Men jag tycker det låter som min fläkt e på hela tiden nu... just nu är datorn 47 grader och det låter som fläkten är igång.. är inte hundra på att det är fläkten, men kan man kolla det på något sätt?? Om det är fläkten som låter..

Försök få hårddisken i vila. Om inte fläkten låter, är det med största sannolikhet hårddisken. Finns ju inte mycket annat som kan låta. Jo, CD/DVD förståss...

• Oregistrerad
  • 2004-06-15 23:15

hmm.. min burk stendör ibland redan från 55°.. olika från gång till gång. Nu står den på 53,3° och det är verkligen jobbigt att ha handen på vänster sida .. aja.. lan master får ta sig en titt på den sen nån gång. Tack för hjälpen/infon!

• Oregistrerad
  • 2004-06-16 00:03

Nu har jag och min temporärt inneboende polare snackat lite om hur min ibook egentligen mår.. vi kom fram till att det är antagligen hårddisken som blir så vansinnigt varm. .. sitter den på vänster sida precis brevid musplattan?

• Oregistrerad
  • 2004-06-16 00:14

Ja, det gör den.

• Medlem
  • 2004-06-20 19:37

Är det något fel på ens dator om fläkten går igång redan vid 48 grader Celsius?

1
Bevaka tråden