Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Program för att hitta bilddubletter

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Är det någon som har vetskap om något bra program för att ta bort dubletter av bilder? När jag lekte Linux, använde jag GQview, vilket hade den fördelen att den hittade dubletter även om de var olika stora. Har använt FileBuddy, men då måste det ju vara Exakt samma fil.

  • Medlem
  • 2004-06-14 07:47

GQview borde iofs. gå å compilera till Mac OS X om man nu orkar compilera GTK+ 2.2.0 eller nyare. Finns en Mac OS X port av GTK+ fast den e bara i version 1.x.x.

Ursprungligen av zero:

GQview borde iofs. gå å compilera till Mac OS X om man nu orkar compilera GTK+ 2.2.0 eller nyare. Finns en Mac OS X port av GTK+ fast den e bara i version 1.x.x.

Mjo, det är ju en variant (som jag faktiskt funderat på tidigare). Problemet är bara att jag inte riktigt förstått mig på Hur jag ska göra. Men om du (eller någon annan) lite kort vill redogöra för tillvägagångssättet på ett pedagogiskt sätt, eller kan hänvisa till något ställe där det står, så vore det väldigt intressant.

iView MediaPro
http://www.iview-multimedia.com

Om man till exempel har tumnaglar plus stora bilder så kan iView para ihop dom som hör ihop, det vill säga hitta dubbletter. Du kan då få ut alla dessa i en egen bildkatalog. Sortera dom sedan i t.ex. storlek ock kasta alla tumnaglarna, om det är det du vill göra. Tyvärr inte gratis...

1
Bevaka tråden