Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum. Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.
Jag undrar om någon vet en ICQ klient som klarar av filöverföring. Jag har testat de flesta nu men lyckas inte få det att fungera. har öppnat portar i brandväggen men får det inte att fungera ändå.
Är det någon som har några förslag på hur jag ska göra eller tips om bra klienter?
PS. har nyss swichat över helt till mac och har vissa små problem att reda ut. DS
Det där är hopplöst. Officiella ICQ-klienten är bäst på det, men den klarar inte mappar och kapar alla filnamn till 32 tecken eftersom det är ett carbon-program. Har nästan helt slutat skicka filer med ICQ, sätter upp tillfälliga servrar istället.
Använd icy juice, se till att både du och mottagaren är "online", stäng av brandväggen ett tag. Då ska det fungera, förutsatt att mottagaren inte använder icq lite (lajt).
Börja använd iChat, går att snacka med ICQ användare där, iofs så fungerar tyvärr inte filöverföring AIM > ICQ
men folk som kör AIM(iChat) kan skicka filer o bilder utan probs...samt köra audio/video chatt
Börja använd iChat, går att snacka med ICQ användare där, iofs så fungerar tyvärr inte filöverföring AIM > ICQ
men folk som kör AIM(iChat) kan skicka filer o bilder utan probs...samt köra audio/video chatt