Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Server på en Powerbook

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Är det möjligt att köra en powerbook som server eller måste det vara en stationär maskin för att installera OSX Server?

Det går alldeles utmärkt det. Apple stödjer det inte har jag läst någonstans men det fungerar.
Skulle inte rekommendera det för krävande miljöer dock.

Tackar för snabbt och konkret svar! Då skall det nog gå vägen för här är det inga tunga laster som skall "rockas".

• Oregistrerad
  • 2004-06-14 10:08

Ett tips är att göra en nätverksplats med fasta IP (såklart), DNS osv osv. Stäng även av strömspararfunktioner och avaktivera de nätverksinterface du inte skall använda. Airport är lurigt, för tappar den kontakten, händer ofta att vissa servertjänster går ner för att inte vakna igen utan omstart, tex Open Directory. Använd därför helst vanlig Ethernet.

Det fungerade utmärkt ett tag tills jag var tvungen att starta om servern. Nu startar maskinen i Darwin/BSD och när jag loggar in får jag svaret "No home directory" "Logging in with home = "7"". Jag har försökt att starta om, zappa PRAM o s v men inget verkar hjälpa. Några tips?

• Medlem
  • Stockholm
  • 2004-06-18 11:51

Netinfodatabasen verkar ha nåt ip som sitter fast (brukar bli så när man har en serverinstallation)

gå igenom den med nicl eller niutil och ändra. (därför man bör akta sig för server på dhcp)

/glemme

1
Bevaka tråden