Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Heeeelp! Cola i T-Bordet!!

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

hej alla! Nu sitter jag här på en polares Bärbara pc... och igår kväll råkade jag välta en lite cola flaska... Hamna Lite på t-bordet.. Nu idag så fungerar inte riktigt den vänstra sidan av bordet. Om man t.ex trycker på a så kommer det maaaaasssor med x efter.. hur rengör den, elelr är det kört?

Tacksam för hjälp!

• Oregistrerad
  • 2004-06-14 18:18

om det inte är en pbook eller ibook så kan du bara bada tangentbordet rejält..sedan ställer du det vid ett element i typ 3 dagar..sedan funka det... (i allafall för mig)

som jag skrev i inägget så är det en PC!!

marman här

Sök på rengöring och tangentbord här - finns en väldigt bra tråd om det, och jag tror att du kan följa samma riktlinjer även om du har PC-prylar. Ta bort tangenter och bada eller duscha, använd diskborste om du vill. Låt torka länge! Om tangentbordet inte fungerar som det är nu, så har du ju inte mycket att förlora på det.

ok.. men det är ju krestskort på den.. då kan man väl ej Bada den!??!

Ursprungligen av MarMan Hollow:

ok.. men det är ju krestskort på den.. då kan man väl ej Bada den!??!

Är det en bärbar dator ska den nog inte bada. Däremot kan man spola vanliga tangentbord.

Sorry - såg inte att det var en bärbar… Tar genast tillbaka mina råd!

ok.. har nu tagit bort t-brdet ifrån datorn.. och skruvat isär allt!! ser inga fläckar på Själv krets-plasten.. vad ska jag göra nu?

• Medlem
  • 2004-06-14 20:22

Coca cola kan ju bli ledande när det torkar, det kan göra att det beter sig underligt. Kan du ta bort tangentbordet från den bärbara så bada det i ljummet vatten ett tag och låt det torka vid en värmekälla några dagar. Tror det borde funka om det inte är alltför intorkat.

1
Bevaka tråden