Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

D70, överföring från kamera till dator

Tråden skapades och har fått 39 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Lund
  • 2004-07-31 00:05
Ursprungligen av macgunde:

Vad skiljer det sig mellan photoshop cs med pluginet för raw och nikon capture? Vad kan man göra i capture som man inte kan göra i photoshop?

Är det värta att investera i capture?

frågan har varit uppe tidigare, capture är (förlåt Nikon) ett typiskt Nikon program med rörig layout.
Att betala för detta program som borde ingå gratis med D70 D1X osv är ett skämt.

mvh

• Medlem
  • 2004-07-29 16:00

Man kan importera från kameran i capture. Jag tror inte du har nån glädje av capture om du inte är en avancerad användare, om du redan har PSCS. Men jag har inte satt mig in i det. Kör en demoversion.

Jo jag ska ladda hem en DEMO när jag får tillgång till snabbare lina

• Medlem
  • 2004-07-29 22:03

Nikon View, är det nåt man kan hämta nånstans, eller måste jag leta reda på min kartong på vinden?

Ursprungligen av Baron:

Nikon View, är det nåt man kan hämta nånstans, eller måste jag leta reda på min kartong på vinden?

Nikon View 6.2.1 Full Version - Macintosh och Nikon View Driver 6.2.2

/JD

• Medlem
  • 2004-07-29 22:16

Tackar! (Är det inte skönt med bredband... Man slipper röra sig. )

Ursprungligen av Baron:

Tackar! (Är det inte skönt med bredband... Man slipper röra sig. )

Japp. Samt att högen med skivor i hyllan inte är sökbar...

/JD

• Medlem
  • 2004-07-29 22:24

Jag har precis köpt en dator bara för att spela musik i. En extern HD på en TiBook och sedan in med lejonparten av skivsamlingen i iTunes.

• Medlem
  • International user
  • 2004-07-31 11:20

Vad jag förstått får man en kurs med i priset för den mer avancerade programvaran??????

Äger en D70... men knappt använt den - ännu.

• Medlem
  • Lund
  • 2004-07-31 16:57
Ursprungligen av fjellis:

Vad jag förstått får man en kurs med i priset för den mer avancerade programvaran??????

Äger en D70... men knappt använt den - ännu.

Kurs i vadå?
Hur man kan bemästra ett ogenomtänkt program ?

Vill du kunna hantera raw filer så är i mitt tycke Photoshop CS ett enklare och därmed bästa alternativ .Dels får du Photoshop som bilbehandlingsprogram och som numera även har en bra raw konverterare. Ett önskemål är dock att CS även får med pipetter för högdagrar och skuggor och inte bara gråpunkt .
Skall du lägga ut pengar så är Phase One klart bästa raw programmet, men dyrt.

Skall du styra kameran från datorn , ta bilder , är capture det enda alternativet.

Nikon har likt sina scannerprogram en faslig röra i sina meny rader 1.2.
Samtidigt klipper programmet hårdare vid aut korrigeringar än övriga program trots att exv vitpunkt är ställd ner till 250 i RGB och svartpunkt till 5 i RGB

Mvh

Bevaka tråden