Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Dela skrivare i nätvek

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2004-06-15 06:33

Hej !

Har skaffat en mac till som bildar nätverk via en rautor. Går det att få dom att dela skrivare ( Epsopn 870 ) ? Vad bör man tänka på ? Kör Panther på bäda.

Jacco

  • Medlem
  • Lund
  • 2004-06-15 09:00

Jag har ingen erfarenhet av det, men så vitt jag vet ska det bara vara att kryssa i Skrivardelning i Systeminställningar->Fildelning. (det är ju Mac, vet du)

  • Oregistrerad
  • 2004-06-15 09:09

Slå på "Dela mina skrivare med andra datorer" under skrivarinställningarna och de andra kommer att se den i utskriftsdialogerna. Alla inställningar följer med...även felaktiga.

  • Medlem
  • Lund
  • 2004-06-15 09:25
Ursprungligen av Schuckert:

Slå på "Dela mina skrivare med andra datorer" under skrivarinställningarna och de andra kommer att se den i utskriftsdialogerna. Alla inställningar följer med...även felaktiga.

Okej, det är en mer logisk väg att gå, men det är samma sak som jag beskrev ovan. (Läs: Man kan ju göra så, men det är inte rätt)

  • Oregistrerad
  • 2004-06-15 09:44
Ursprungligen av hugin:

Okej, det är en mer logisk väg att gå, men det är samma sak som jag beskrev ovan. (Läs: Man kan ju göra så, men det är inte rätt)

Skrev inlägget, hämtade kaffe, tryckte sedan på posta, men du hann före

Undrar vad man har Rendevouz till?

Testa det, funkar kanon här mac2mac

//johan

  • Medlem
  • Bollnäs
  • 2004-08-03 23:27
Ursprungligen av Johan Lindqvist:

Undrar vad man har Rendevouz till?

Till exempel att dela skrivare, dela musik i iTunes, dela textdokument i Subethaedit, dela bilder i iPhoto och typ allt annat man kan göra över ett nätverk. Det enda Rendezvous gör är att se till att man slipper ha en lokal DNS med lokala domäner och göra krångliga kopplingar mellan datornamn och IP-adress.

Göra livet lättare helt enkelt.

Ursprungligen av Johan Lindqvist:

Undrar vad man har Rendevouz till?

Testa det, funkar kanon här mac2mac

//johan

Har man en nätverksskrivare med MDNS (Rendezvous) aktiverat kan den "själv" lägga till sig i skrivarlistan på nätverksanslutna OS X-burkar. Praktiskt för mindre nätverk, men det gav mig lite huvudbry när nya storformatsskrivaren började spotta ur sig studenternas C-uppsatser i A1-bredd

1
Bevaka tråden