Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Läs kommentarerna på IDG...

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Steve Jobs säger mej till HD-DVD

Läs kommentarerna "Det är synd om Mac fantasterna". Jag var tvungen att svara...

• Oregistrerad
  • 2004-06-18 16:47

Måste säga att uttalandet verkar oerhört fånigt att komma från Jobs. Men inte ska han väl "säga dej"...;-)

Senast redigerat 2004-06-19 11:46
  • Medlem
  • 2004-06-18 17:07
Ursprungligen av Mattias Hedman:

Steve Jobs säger mej till HD-DVD

Läs kommentarerna "Det är synd om Mac fantasterna". Jag var tvungen att svara...

det var du säkert, men faktum kvarstår, steve jobs uttalande är rent hyckleri, han försöker behålla kakan och äta den, hans ägarskap i pixar är naturligtvis det som får honom att gnälla om piratkopiering samtidigt som apple säljer dom verktyg som krävs för det

dessutom säljs dom flesta mac datorer ännu idag med endast en "combo" drive, dvs en rutten cd-brännare...so 90's

Filmindustrin arbetar för fullt för att skydda det som läggs på HD-DVD/Blu-ray. Jag kan varmt rekommendera Widescreen Review för läsning om dessa nya format. Den tidningen är enastående vad det gäller bevakning av det.

• Medlem
  • 2004-06-19 00:12
Ursprungligen av Matts E. Lindmark:

Filmindustrin arbetar för fullt för att skydda det som läggs på HD-DVD/Blu-ray. Jag kan varmt rekommendera Widescreen Review för läsning om dessa nya format. Den tidningen är enastående vad det gäller bevakning av det.

japp och där kan man bla läsa om det här;

http://www.winnetmag.com/Article/ArticleID/42976/42976.html

var är apple någonstans?

Jag tror inte Steve Jobs uttalande handlar om att behålla hela kakan själv. Som han säger är inte de nya teknikerna tillräckligt skyddade för att undvika det som filmbranschen i stor råkar ut för idag.
Han pratar som Pixels VD och vill skydda de filmer de gör. Jag tycker inte han är småsint eller något sådant när han gör detta uttalande. Bara realistisk.

• Oregistrerad
  • 2004-06-19 11:49

Nog är det småsint, han var inte lika "diplomatisk" (läs hycklande) när det gällde itunes & mp3.

1
Bevaka tråden