Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple Remote Desktop 2

Tråden skapades och har fått 16 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-06-21 16:30

Apple har i dag(arna) släppt version 2 av Apple Remote Desktop, ett verktyg för att fjärradministrera sina datorer internt eller via Internet.

Läs mer hos Apple
Här hittar du en förteckning över nyheter i denna version...

-Torkel

Senast redigerat 2004-06-21 16:52
  • Medlem
  • 2004-06-21 16:40

Frågan är om det är bakåtkompatibelt med datorer som kör ARD 1.2?

• Oregistrerad
  • 2004-06-21 16:45
Ursprungligen av XedoZ:

Frågan är om det är bakåtkompatibelt med datorer som kör ARD 1.2?

Eftersom det bara är "administratörsdelen" som kostar (dvs. fria klienter) så är det väl hypotetiskt?

• Oregistrerad
  • 2004-06-21 16:42

Geee...

Kikar man lite snabbt så är det gyllene guld om den så bara är en tiondel så bra som de säger...

• Medlem
  • International user
  • 2004-06-21 16:55

En massa efterlängtade funktioner minsann.

• Medlem
  • Helsingborg
  • 2004-06-21 17:36

ge mig, NU!

Så bra då att jag installerade ARD 1.x på alla datorer (80 st) igår då.....: :rolleyes:

Det här låter ju kanon men det bord ju finnas en "light" gratisversion för hemanvändare som bara vill fjärrstyra sin dator hemma eller är jag helt ute o cyklar? i WinXP ingår väl en sån? Tills vidare sköter jag mina dator via ssh men det är ju otroligt o-macigt...

Ursprungligen av Filip Wänström:

Det här låter ju kanon men det bord ju finnas en "light" gratisversion för hemanvändare som bara vill fjärrstyra sin dator hemma eller är jag helt ute o cyklar? i WinXP ingår väl en sån? Tills vidare sköter jag mina dator via ssh men det är ju otroligt o-macigt...

Terminalservice-server följer bara med i XP-pro, inte home. Och den är ju, som namnet antyder, inte riktad till hemanvändare.

/K

Använd VNC (gratis) för detta ändamål. ARD är så mycket mer än bara fjärrstryrning.

• Medlem
  • Karlstad
  • 2004-06-22 10:08
Ursprungligen av Arch@ngel:

Använd VNC (gratis) för detta ändamål. ARD är så mycket mer än bara fjärrstryrning.

Gjorde en Google och fick flera resultat med olika program, alla hette "VNC" - vilket är det som gäller?

• Oregistrerad
  • 2004-06-22 10:28
Ursprungligen av Danne V:

Gjorde en Google och fick flera resultat med olika program, alla hette "VNC" - vilket är det som gäller?

Klient eller server? Mac eller PC?

För mac - kolla versiontracker.com. Chicken of the VNC är en bra klient.

Om du vill ha en Win32 eller Linux-version - sök efter VNC på sourceforge.net istället. Minns inte vad den heter.

• Medlem
  • Karlstad
  • 2004-06-22 10:55
Ursprungligen av henrrrik:

Amiga förstås.;)
Närå...Mac. Men kan man köra koll från mac och till PC, så vore det ju trevligt också.
Både klient och server.

Ursprungligen av henrrrik:

För mac - kolla versiontracker.com. Chicken of the VNC är en bra klient.
Om du vill ha en Win32 eller Linux-version - sök efter VNC på sourceforge.net istället. Minns inte vad den heter.[/QUOTE]

Ska kolla.

Tack.

• Oregistrerad
  • 2004-06-22 08:37

Det här låter ju kanon men det bord ju finnas en "light" gratisversion för hemanvändare som bara vill fjärrstyra sin dator hemma eller är jag helt ute o cyklar.

Är ju så mycket mer än bara fjärrstyrning - men det finns en "10-pers" version för styvt två lax...

På tiden! Den gamla versionen har ju varit otroligt buggig och jobbig..

• Medlem
  • Stockholm
  • 2004-06-22 23:47

För peezee så rekommenderas TightVNC servern - har fått konstiga problem med WinVNC server när jag fjärrstyr pc från någon av mina Macar... ARD kan dock inte jämföras med VNC - den är så mycket mer...

• Medlem
  • Stockholm, Sweden, Sweden
  • 2004-10-22 17:34

Finns det en klient för PC som man kan styra en ARD-utrustad Mac med? I så fall - vill ha bums - please visa var en sådan klient finns...

1
Bevaka tråden