Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPod + BMW = iPodyourBMW.com

Tråden skapades och har fått 30 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Oregistrerad
  • 2004-06-21 21:16

Jadu behöver det sägas nå mer än att hoppas att vi kan fixa det här i våran bil

Hoppas att fler hoppar detta

• Medlem
  • Lund
  • 2004-06-21 23:47

damn i wish i had that!

• Medlem
  • 2004-06-21 23:51

Yes! Apple + BMW = mina två favoriter.
Nu återstår bara å skaffa en beemve.

• Medlem
  • 2004-06-21 23:54

Någon som vet om det går att fixa "amber" bakgrundsbelysning på iPod (i LCD-displayen) för å matcha beemves instrumentbelysning?

• Oregistrerad
  • 2004-06-22 10:23
Ursprungligen av 3OPAH:

Någon som vet om det går att fixa "amber" bakgrundsbelysning på iPod (i LCD-displayen) för å matcha beemves instrumentbelysning?

Antar att det är bara att skruva isär den och löda in nya ljusdioder. Riskabelt och förmodligen ganska fult. En kompis med elektronikintresse bytte bakgrundbelysning på sin Ericsson 688 som andra byter skjortor (fastnade för röd till slut, om jag inte minns fel).

• Medlem
  • Stockholm
  • 2004-06-22 00:47

som påpekats på slashdot vore någon form av docka en aning snyggare än en lös sladd i handskfacket tycker jag... men marknadsförsingsmässigt ett bra drag att sammarbeta med bmw...

• Oregistrerad
  • 2004-06-22 08:56

Vad är skillnaden på detta och att använda en ICELink?

• Oregistrerad
  • 2004-06-22 10:35
Ursprungligen av Hagelin:

Vad är skillnaden på detta och att använda en ICELink?

Så vitt jag kunde se - ganska stor skillnad (kolla lite på länkarna ovan).

De skillnader jag hittat är att ICELinken inte kan emulera cd-skivor med playlists, samt att den (vad jag kan se) inte kan skicka id3 info till display. Den har dock fördelen att man inte behöver gömma iPoden i handskfacket, samt att man inte måste köpa en BMW.

• Oregistrerad
  • 2004-06-22 11:23
Ursprungligen av Hagelin:

De skillnader jag hittat är att ...

Då går den säkert lika bra

• Medlem
  • Stockholm
  • 2004-06-22 11:26

Jösses, nu måste alla köpa en BMW till iPoden.

Ursprungligen av Mondo:

Köpte min iBook som tillbehör till min iPod, men en BMW...

Ursprungligen av Mondo:

Bra samarbete!

• Oregistrerad
  • 2004-06-22 20:22

Riktigt kass tycker jag. Vem vill ha iPoden i handskfacket och välja mellan 5 spellistor? Folk kommer ligga hukade ner mot handksfacket för att försöka hitta rätt låt, som naturligtvis inte finns inlagd i någon av dom 5 listorna. Bättre att göra ett snyggt montage med en belkin-hållare eller något och ha poden lätt tillgänglig.

• Medlem
  • 2004-06-22 13:01
Ursprungligen av Mondo:

Jag gillar det!

"Köp en iPod för 3-400.000:- så får du en beemve."

• Medlem
  • Gotland / Åre
  • 2004-06-22 12:17

Finns det inte några SMART´s med inbyggd iPod?

Äsch då!, undra just om man kan eftermontera det på en äldre bil. Har ju redan en gammal vit bmw som matcher iPodden.

hm...kör en 320 cabbe...1989...hm...får nog uppdatera nu

• Medlem
  • Stockholm
  • 2004-06-22 14:00

I reklamfilmen står det bara "track 1" som låtinfo.
Kommer man inte kunna se artist eller låtnamn?

• Oregistrerad
  • 2004-06-22 17:18
Ursprungligen av Kambei:

I reklamfilmen står det bara "track 1" som låtinfo.
Kommer man inte kunna se artist eller låtnamn?

Precis, verkar enormt skumt. Varför inte glänsa med fullständiga titlar osv? Hur kul är det att navigera bland ett par tusen spår som heter "TR 2"? I övrigt lysande!

• Oregistrerad
  • 2004-06-22 18:56

och jag har en ny 320 så jag behöver bara köpa en iPod.

iPod here I come.

BMW-ägare som redan har någon sorts mentalsjukdom ("jag KAN inte ligga bakom andra bilar, jag jagar dom 50cm bakom deras bakre kofångare så släpper de förbi mig snart") kommer nu att bli ännu farligare i trafiken om de skall pilla med en iPod också tror jag.

Ursprungligen av Taz_1999:

BMW-ägare som redan har någon sorts mentalsjukdom ("jag KAN inte ligga bakom andra bilar, jag jagar dom 50cm bakom deras bakre kofångare så släpper de förbi mig snart") kommer nu att bli ännu farligare i trafiken om de skall pilla med en iPod också tror jag.

bra sagt

• Medlem
  • Solna
  • 2004-06-22 22:51

Ja då ska man bara övertala banken att man måste ha en Mini Cooper-S

Bitter att det bara är 02, 03 och 04... Bara för att jag har en -00 så är jag mobbad...

• Medlem
  • Malmö
  • 2004-06-23 18:07

Ahhh. iPoden emulerar CD-växlare. Lite dum lösning..

• Oregistrerad
  • 2004-06-27 13:03

Jag kör ice->link sedan ett par månader och den enda riktiga skillnaden jag ser är att den nya bmw-kopplingen låter en byta playlist från huvudstereon/ratten. Precis som i BMW-lösningen har jag ipoden gömd i handskfacket (på min audi )

Otroligt dåligt att apple inte har koll på vilka tredjepartsprodukter som finns och lanserar detta som en meganyhet. Ice->link finns ju dessutom till de flesta bilmärken/stereoar.

• Medlem
  • Solna
  • 2004-06-28 16:25

Verkar nästan som att Apple/Bmw har köpt tekniken av Ice-link. Är ju i princip exact lika dan.
Är det någon som har sett om man får upp id3 tagen som titel i displayen till Huvudenheten?

Bevaka tråden