Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem med svensk tangentbordslayout

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Tjenare!

Har precis köpt en Powerbook (första macen) och är skitnöjd, men det är en sak som jag har lite problem med. (vet inte om detta är rätt forum för support frågor)

Hur skriver man { och } med Svensk tangentbordslayout. Har ett engelskt tangentbord på själva Powerbooken (så man kan ju lätt kolla var de sitter där, dock så är jag inte så van vid att använda den tangentbordslayouten.

På mitt svenska BlueTooth tangentbord så finn inte ens dessa parenteser utmärkta på någon knapp. Är det inte meningen att svenskar skall få skriva de tecknen

Har hållt på endel med Linux och där kan man ju själv skriva om sina tangentbordslayouter om man vill, men jag tänkte att kan man liksom undvika att hålla på att hacka i Unix systemet (som jag inte känner mig så komfortabel med än) så skulle det vara skitbra.

Någon som har något tips, sitter {} på någon annan position en vad det brukar göra på PC?

Tacksam för svar!

Mvh Hans Peter

• Medlem
  • 2004-06-22 11:45

shift+alt+8 eller 9.

Ursprungligen av Baron:

shift+alt+8 eller 9.

hehe, tackar, hittade precis Keyboard layout visaren... (är inte så stabil på mac ännu)

• Medlem
  • 2004-06-22 17:24

Välkommen till den ljusa sidan...

1
Bevaka tråden