Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Web performance cace server

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

- Vad är Apple Web Performance Cacheserver?
- Är det helt enkelt Squid?
- Hur påverkar den PHP-sessioner?

Vi körde Squid tidigare mot 99mac men medlemmar klagade på att dom ibland blev inloggade som andra användare...inte så populärt.

• Medlem
  • International user
  • 2004-06-23 15:40

Kan inte förklara vad det är eller hur det fungerar, men jag säger som apple låt det vara förbockat

# Det är ju inte för inte som apple fått kritik för sin (dåliga) dokumentation, hoppas det blir ändring på det i framtiden.

#Hoho, i filen etc/webperfcache/webperfcache.conf finns nog det mesta man skulle kunna vilja läsa om det less eller cat /etc/webperfcache/webperfcache.conf visar innehållet.
Även här finns lite skrivet http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=107898 .

Jag skulle nog snarare säga att man INTE vågar köra med cache - det står även i den dåliga dokumentationen att dom inte rekommenderar cache med dynamiska sajter.

Cachning kan göras olika intelligent.
Squid är inte intelligent.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2004-06-23 17:34

För 99mac skulle jag inte köra cachen. Däremot skulle jag överväga att lägga bilder och sånt på en separat virtuell host och låta den ha performance cache på.

/glemme

Ursprungligen av glemme:

För 99mac skulle jag inte köra cachen. Däremot skulle jag överväga att lägga bilder och sånt på en separat virtuell host och låta den ha performance cache på.

/glemme

Ännu coolare är att sätta en L7-switch framför som styr om förfrågningar av cachebart material till cacheservrar. Inte billigt, men coolt
Har en kund (webbhotell med väldigt många domäner) som kör på detta sätt.

• Medlem
  • 2004-06-23 20:14

Det verkar dock som Performance cahce använder en udda port som standard. Port 16080 finns listad för performance cache i den inbyggda brandväggen. Frågan är om man måste öppna denna port för att dra nytta av cache:en eller inte?

Det är väl möjligen om man väljer att cacha på sin egen dator kan jag tro. Då pekar man sin proxyadress till 127.0.0.1:16080

Bara en gissning. Att styra användare till en port annat än 80 vore ju hål i huvudet eftersom man inte kan anta att folk kan ansluta till den porten genom sitt företags brandvägg.

1
Bevaka tråden