Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

WarCraft 3, allmän diskussion

Tråden skapades och har fått 68 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Ska se om jag kan lägga upp lite replays som ni kan ta å titta på

  • Medlem
  • Bollnäs
  • 2004-07-19 21:17

Hallå!!

Nån som spelar?

Just nu spelar jag. En vunnen en förlorad. Attans... men ack så jag dominerade på vinsten.

Nu måste jag bara lära mig hur jag som Undead vinner mot Orcs.

Hur anmäler jag någon som fuskar på battle.net? Spelade precis en arranged team.
jag unead med en orc som kompanjon.
Vi spelade mot två orcer.
Vi hade lagom fått fram våra hjältar, nej vi var inte långasamma då vi blev rushade av två lvl 2 hjältar med 5 grunts var.
Gissa om vi blev slaktade.
Därav fusk misstankarna.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-07-21 10:08

Men ta och kolla på "Last Replay" direkt efter matchen då! Eller ännu bättre, ta "Save Replay" och skicka upp den hit så vi andra får se också

Okej det ska jag göra. Här är den:
Dålig förlorare eller fuskar dom?

Har precis spelat 2 matcher. Vinst båda. Första var skoj jämt så in i helskotta men vi vann till slut.

Den andra matchen... skum! Jag blev rushad av 2 orcer. Fick hjälp, de förstörde stor del av min by vilket gjorde att jag först var tvungen att återbygga den innan jag kunde vara med i leken igen. Under tiden slogs de andra två... problemet med de två orcer oche n alv var att de byggde frö en towerrush både orcer och alver. Jag kunde inte komma ut den södra vägen totalt blockad av torn. På denna tid förlorade vi många slag. Men orcerna attackerade aldrig. Till slut blev min Undead kollega Lich lvl 6 och då skrek han : "Nu vinner vi!" Jag fattade itne vad han menade förren han demonstreade Lichens kraft. Jösses! De 12 tornen söder om mig. Nafs! Borta.
Sedan gav vi oss på de andra byarna. Moahahaha vad skönt det var att vinna för jag var säker på förlust. Men det känns lite underligt att vinna ändå... vi borde ha förlorat om dessa lvl 14 och 11 orcer hade spelat bättre. Men men. Så kan det vara.

Okej jag ska in senare ikväll. Någon som ska med?

Så fuskar dom?

Hur vinner man bäst mot Orcer som Undead? Det är min fråga.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-07-24 12:25

Spelade precis undead efter att ha läst bobbanbobbelitos instruktioner.
Whoha! Har nästan uteslutande spelat som night elves innan och knappt vunnit en match alls som någon annan ras.

Vann 4st som undead, sen förlorade jag en, sen vann jag en till.
Helt galet, jag har jämt bästa heros, typ 3st lvl7,lvl6,lvl4 så har dom andra typ lvl6,lvl3 ...
Rätt maffigt också att ha 12st som gör skeletons...blir en MESS av skeletons .. och spindlarna med web är ju ruskigt bra också

Crypt Fiends (Spindlarna) funkar utmärkt i 1on1 mot orcer...

Byggordning för Fiends: Direkt när matchen startar: bygg en acolyte, sätt ghoul på att hugga träd och 2 acos på guld. Summona Graveyard där ghouls ska hugga trä och bygg crypt och sätt acon på guld. Första acon som kommer ut går till guld och när nummer 2 kommer ut bör du har råd med ziggurat och sen såfort du får råd med ett altare bygger du de. 3 ghouls på hugga träd.

TIPS! speciellt i 1on1 är de farligt att gå fiends eftersom om din motståndare rushar så kommer du ha VÄLDIGT klent försvar... Om du känner dig hotad. Uppgradera en ziggurat till "istornet" (kommer inte ihåg va de heter)
En annan grej är att försöka få upp en tomb of relics så den är klar precis när hjälten kommer ut och köpa rod of necromancy och summona 2 skellet från graveyard.

TÄNK PÅ!: Grunts är fortfarande bättre än Crypt Fiends så du kommer inte vinna på att bara gå in i hans armé, men de är definitivt bättre än ghouls.

Stanna längre i tier 1 när du går fiends och bygg mer spindlar och såfort du kommer till tier2 kör du tier3 och kan t.ex. bygga slaughterhouses och köra statues och destroyers + en eller 2 abomminations

Har inte spelat på väldigt länge nu vilket ni kanske märker på mej när jag skriver. sen jag hittade os x installern till starcraft... ja, ni förstår

kollade igenom replayen och jag tror inte dom fuskade. eller rättare sagt ganska övertygad

  • Medlem
  • Bollnäs
  • 2004-08-01 18:44

Nån som vill spela?

Sällan vi postar nu i denna tråd... jag spelar så ofta jag kommer åt.
9_Ratnose är mitt namn på battle.net.
Spelar bara The Frozen Throne.

Avslutade just en 58 minuters match... 148 456 poäng gav det. 241 gubbar spottade jag ur mig.
Svettigt som fasen! Helt matt. Jag trodde allvarligt att vi skulle förlora när en av våra hoppade av 3 min in i spelet.
Puh. Nu måste jag vila ett tag...

  • Oregistrerad
  • 2004-08-09 04:01

Ska se när jag orkar köpa WC3 + TFT igen Förlorade min cd-key för längesen och har inte orkat köpa spelen igen

Och angående om det var fusk eller inte:

Det var INTE fusk

  • Oregistrerad
  • 2004-08-09 12:10

Jag ansluter mig gärna till klanen. Blev av med mitt battlenet kono då jag inte varit inne på ett tag. Hur ansluter man sig till klanen eller har ni inte startat upp den ännu?

/Johan

det är på gång, hoppas jag iaf. Vi håller till i kanalen 99mac på battle.net... annars går det bra att skriva här.

  • Oregistrerad
  • 2004-08-09 23:00

Har varit rätt upptagen i sommar, men förhoppningsvis ska jag få tid att spela lite och förhoppningsvis inte förlora konstant.

Gott att det finns intresse kvar! Ska bli skoj att spela med några av er. Speciellt att gå i Undeadskola hos Mr B.
Undrar om jag kan spela idag... ska spika golvlister i ett rum... vill spela... abstinens...

  • Oregistrerad
  • 2004-08-10 19:56

Farsight eller dylikt?

Nån som vet om Farsight-programmet fortfarande funkar? Motsvarigheten funkar ju på PC..

Har ingen cd-key och vill gärna möta någon av er

Byter härmed ämne på denna tråd, som från början vara tänkt för klansnack, till att bli en allmän diskussion om Warcraft 3. Klandiskussioner hänvisas framöver till denna tråd.

Christofer, MacGamers.se

Ingen som spelar detta längre eller?

  • Medlem
  • Luleå
  • 2005-03-01 08:55

jodå titt som tätt...

vad heter du på battle.net ?? finns det nån channel ni hänger i?

Nejdu Warcraft står bara och dammar hemma sedan WoW kom hem....
ahhh längtar till battlegrounds....

Men frozen throne är ju ett ruskigt bra spel. Kan ni skriva va ni heter på Bnet och om ni har någon kanal ni hänger i på kvällar eller helger osv..

Jag vet att Frozen Throne är ett ruskigt bra spel... det är bara det att WoW är ännu bättre...

Men wow är ju ett mmorpg och tft ett rts, väldigt stor skillnad. Kan man leva och spela wow samtidigt?

  • Oregistrerad
  • 2005-03-04 12:01
Ursprungligen av Martin_wow:

Kan man leva och spela wow samtidigt?

öh.. nej det tror jag inte

  • Medlem
  • Luleå
  • 2005-03-04 12:25

titan84 eller titan83 kan ju adda det på b.net.

måste bara lista ut varför min gpu går upp i 70 grader när jag spelar 1.18...

Både titan84 och titan83 är peons...

Jag heter "Jagekass" på bnet, fast utan "" då..

  • Medlem
  • Luleå
  • 2005-03-04 22:58
Ursprungligen av Martin_wow:

Både titan84 och titan83 är peons...

Jag heter "Jagekass" på bnet, fast utan "" då..

la till dej, såg att du spelar mer än titt och tätt:-P

lust att spela ngn gång 2v2?

Bevaka tråden