Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

snabbare Mac?

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej, Jag har en PowerBook G4 1,25 GHz och tycker den är lite slö ibland. Om jag spelar spelet "free kick 2004" på aftonbladets hemsida så hackar det? På min stationära går det fin fint? Tycker den borde klara den mesta.... om inta vad kan man göra? Jag har 512Mb i internminne. Blir det bättre om man köper mer internminne? Har det med grafikkortet att göra? Kan jag byta grafikkort? Har 64Mb grafikkort.

Mvh,

Hampus

• Oregistrerad
  • 2004-06-24 13:41

Kontrollera i System Preferences->Energy Saver->Options att Processor Performance står på highest och inte Automatic (vilket är fabriksinställningen). När jag ändrade till highest på min maskin (samma som din) så märkte jag en tydlig prestandaförbättring.

Ursprungligen av Kim Ahlström:

Kontrollera i System Preferences->Energy Saver->Options att Processor Performance står på highest och inte Automatic (vilket är fabriksinställningen). När jag ändrade till highest på min maskin (samma som din) så märkte jag en tydlig prestandaförbättring.

när jag ändrar min till highest så ger datorn ifrån sig ett ljud. Tar man ut nätverksadaptorn så försvinner ljudet något, hmmm....

• Oregistrerad
  • 2004-06-25 13:09
Ursprungligen av Hampus L:

när jag ändrar min till highest så ger datorn ifrån sig ett ljud. Tar man ut nätverksadaptorn så försvinner ljudet något, hmmm....

Samma ljud här. Har kikat runt på olika forum och det ska tydligen vara helt normalt och inget att oroa sig över.

Ett bra sätt att jämföra prestandraskillnaden på ett direkt märkbart sätt är att ladda en hyffsat lång sida i Safari och snabbt scrolla upp och ner genom att dra scrollbaren. På automatic hackar det rejält, men på highest är det mjukt som en sommarvind.

• Medlem
  • Uddevalla
  • 2004-06-24 17:27

Finns de inte något litet grejs med flash på mac??

Att de just hackar..??

• Oregistrerad
  • 2004-06-24 17:40
Ursprungligen av skatan:

Finns de inte något litet grejs med flash på mac??
Att de just hackar..??

Kanske det, inget jag har märkt men det är ju inte allt man märker
Däremot blir jag utbytt hela tiden

Samma fel med utbytet även om man kör PC.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2004-06-25 19:21

Jag ändrade till högsta prestanda och för första gången så fick jag höra fläkten på min nya PB efter lite hårdkörning. Jag tycker att fönsterhanteringen blev snabbare men det kan också vara inbillning?
Ljudet hör jag här också, undra vad det är som skapar det.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2004-06-25 20:23
Ursprungligen av stile:

Jag ändrade till högsta prestanda och för första gången så fick jag höra fläkten på min nya PB efter lite hårdkörning. Jag tycker att fönsterhanteringen blev snabbare men det kan också vara inbillning?
Ljudet hör jag här också, undra vad det är som skapar det.

Kanskem äre en extra fläkt som går igång när processorn är på högsta hastighet?

• Oregistrerad
  • 2004-06-26 03:51

Vad jag kommer ihåg så har ljudet med processorn, men inte fläktar, att göra.

Sök lite på forumet hos macnn.com. Vet att det var där jag hittade svaren på mina frågor när jag köpt pb:n.

• Oregistrerad
  • 2004-06-26 10:13

funkar det här bara på pb?? ja hittar inga sånna inställningar till min (stationära) mac.

• Medlem
  • Uppsala
  • 2004-06-26 10:59
Ursprungligen av rot8:

funkar det här bara på pb?? ja hittar inga sånna inställningar till min (stationära) mac.

Det är endast för bärbara Mac.
Eftersom det gäller att hushålla batteri om man är ute.

• Medlem
  • Tjörn
  • 2004-06-27 12:58
Ursprungligen av REP:

Det är endast för bärbara Mac.
Eftersom det gäller att hushålla batteri om man är ute.

Tydligen inte, blir en rejäl prestanda ökning i spel på min Dual PowerMac G5...

• Medlem
  • Stockholm
  • 2004-06-26 11:02

Ja

gäller endast bärbara. Anledningen till att man kan reducera prestandan är för att snåla lite med batteriet så man kan ha datorn igång längre

edit: oj, dumt att svara och surfa samtidigt... .då hinner ofta någon före

1
Bevaka tråden