Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Pro Tools ingångskort till 888 Interface

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Trollhättan
  • 2004-06-24 19:06

Jag kanske kan skaffa mig ett 888 interface (bara själva externa burken) relativt billigt. Vad är det för kort jag behöver för att få ett mindre tdm system. Är det ett Core-kort? Farm-kort? Mix-kort? Vad är det för skillnad på dom? Och kan man använda samma kort till många olika interface? Och kan jag köra 5.2 mjukvaran till dom, eller senaste 5.x mjukvaran vilket det nu är?

Ursprungligen av Luzer:

Jag kanske kan skaffa mig ett 888 interface (bara själva externa burken) relativt billigt. Vad är det för kort jag behöver för att få ett mindre tdm system. Är det ett Core-kort? Farm-kort? Mix-kort? Vad är det för skillnad på dom? Och kan man använda samma kort till många olika interface? Och kan jag köra 5.2 mjukvaran till dom, eller senaste 5.x mjukvaran vilket det nu är?

Tjena, ta en koll här : http://www.digidesign.com/compato/os9/mix/ eller http://www.digidesign.com/compato/os9/pt24/ sa skall du nog kunna komma fram till vad du behover!

lycka till.

• Oregistrerad
  • 2004-06-28 20:33

Du behöver ett Core-kort. Farmkort och MixFarmkort är bara mer DSP. Om du skaffar ett nyare kort till Mix-systemen kan du köra vers 6 också. Och visst finns det andra Interface. 882 t.ex, som man kan få beggade hyfsat billigt. Men vill du att det ska låta riktigt bra så varför inte ett fläskigt Apogee, men då sinar det snabbt i lädret ...

• Medlem
  • Trollhättan
  • 2004-06-29 22:09

Asså jag trodde 882´an var äldre (föregångaren) till 888. Men så är det alltså inte.
Ett Apogee kort, trodde det var nån fristående historia och inte från Didigesign.

• Oregistrerad
  • 2004-06-29 23:59

ProTools är det bästa Audio endast systemet för en 100.000 +. Skall du använda Midi och Audio vill jag rekommendera Digital Performer och deras egna interface och en dual G5:a.

ProTools TDM system är dock stor studio standard och en fröjd att arbeta med men personligen gillar jag DP bättre.

• Medlem
  • Trollhättan
  • 2004-07-01 17:38

Det dröjer nog en livstid eller två innan jag köper ett PT för mer än 100 000. Jag klarar mej väldigt långt på mitt PT LE och min beggade G4´a. Långfilmer och ljudlagds på sämre grejer. Tycker bara det hade varit lite flashigare att ha ett mindre Tdm system.
Jag har bara hört goda saker om DP och har haft funderingar på att prova det också, fast just nu är PT lite mer standard i allafall i mina kretsar därför håller jag mig till det ett tag till.

• Oregistrerad
  • 2004-07-05 22:02

882 har 20-bitars omvandlare och 888 har 24-bitars. Apogee är fristående 19 tumsburkar. Ett par såna och du är uppe i hundra papp bara där ..! Men det låter ju därefter.

• Oregistrerad
  • 2004-07-05 23:02

"Det finns inga genvägar till det perfekta ljudet!" Farbror Barbro - Nile City

Ursprungligen av bhagert:

"Det finns inga genvägar till det perfekta ljudet!" Farbror Barbro - Nile City

Farbror Barbro känner tydligen inte till BBE

1
Bevaka tråden