Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Stuffit ger upp när det är 5 sekunder kvar

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har en del rar filer som stuffit inte öppnar helt.Programmet ger upp när det är 5 sekunder kvar.Det står att det finns ett objekt kvar att öppna.

???????????????????????????

kanske är de CRC-fel på nån av filerna, dvs nån fil som inte är hel.. då avbryts upppackningen.

en klassiker. När jag packar upp filmer sker det i 9 fall av 10. Men när jag avbryter efter ett tag och kollar i den temporära mappen så funkar filen i den perfekt..?!

  • Medlem
  • Lund
  • 2004-06-25 12:31

Klassiskt problem. Stuffit klarar inte av RAR-filer särskilt bra tyvärr. Ta hem UnRarX istället, så är biffen klar.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2004-06-25 13:13

Jag känner igen det.
Stapeln som visar hur långt upppackning pågår (en blå streck som går till höger).
Den stannar när det är lite kvar. Låt den vara (stoppa inte).
Efter en minut eller mer (det beror hur stor fil det ska bli sedan).
Sedan blir det perfekta fil/er.

Jag trodde det var fel på mina rar filerna. Det var bara jag som hade dåligt tålamod
och ivrig.
Ta en kaffe när du packar upp

REP:
Så är det alltid - "5 sekunder" blir upp till ett par minuter. Men jag utgår ifrån att frågan gäller i de fall då själva processen upphör. Det är vid dessa tillfällen det faktiskt ofta går att använda sig av den "nästan färdiga" filen i den temporära mappen.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2004-06-25 16:38
Ursprungligen av Stinky:

REP:
Så är det alltid - "5 sekunder" blir upp till ett par minuter. Men jag utgår ifrån att frågan gäller i de fall då själva processen upphör. Det är vid dessa tillfällen det faktiskt ofta går att använda sig av den "nästan färdiga" filen i den temporära mappen.

Jag förstår att det kan vara annat fel.
Men försök att låta dator jobba med uppackning ifred.
Gå ifrån dator och återkomma om en timme (vet inte hur långt tid)

En sak jag har märkt hos rar uppackning är så sseeeggg (mycket långsam).
Sit och andra packningsformat är snabbare.
Jag har nyss provat UnRarX som Hugin rekomenderar här forum, uppackning tar så hemsk lång tid.
Nästan onormal !

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2004-06-26 12:03

Är det inte så att om rar arkivet innehåller fler filer än en (.rar, .r01, .r02 osv) så visar den ungefärlig tid för första filen att packa upp, och stannar sedan på 5 sekunder kvar när den tar resten, men den packar i alla fall upp hela arkivet. Bara att vänta ut alltså.

  • Medlem
  • Lund
  • 2004-06-26 13:16
Ursprungligen av REP:

En sak jag har märkt hos rar uppackning är så sseeeggg (mycket långsam).
Sit och andra packningsformat är snabbare.
Jag har nyss provat UnRarX som Hugin rekomenderar här forum, uppackning tar så hemsk lång tid.
Nästan onormal !

Det beror nog på arkivet isf, UnRarX packar upp väldigt snabbt för mig. Men är det ett stort rar-arkiv med väldigt många filer är det klart att det tar en liten stund.

1
Bevaka tråden