Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Safariproblem

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • International user
  • 2004-06-25 19:19

Hello, har problem med att öppna
www.ving.se
med Safari. Sidan bli i stort sett blank.
Startar jag Explorer är det in ga problem. Varför?
Och hur kommer jag tillrätta med detta?

Alnötomas

• Medlem
  • Karlstad
  • 2004-06-25 19:54

Den sajten har massvis med konstigheter blandat med rena felaktigheter i koden. Och eftersom Safari faktisdkt inte är världens bästa, toleranta o stabilaste läsare, så kroknar den tydligen.
Men de e ju ingen stor grej: Man behöver alltid minst ett par webbläsare för att klara alla sajter...Men ring o gnäll på dom.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2004-06-25 20:20

Du kan rapportera till Apple att sidor inte funkar, genom att trycka på Bugg-knappen (längst till höger i verktygsfältet, olm den inte syns: välj "Bugg" från Innehåll-menyn).
I varje ny version av Safari så har de rättat till så att en hel del nya sidor funkar.

Fast om det är sidans fel (som Danne V säger) så är det nog ganska liten sannolikhet att de kommer fixa det. Det är ju så at IE är gjort för att kunna hantera sidor med dåligt gjord/felaktig kod. Eftersom IE är störst, så gör detta att folk och företag ofta numera gör sidor med dålig/felaktig kod (av lathet antar jag), med resultatet att det bara funkar i IE = ännu mer dominans för M$. Det är faktiskt ganska smart gjort måste jag säga.
Safari är den bästa på att hantera standarder, men icke-standarder fixar den inte...

1
Bevaka tråden