Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

WWDC2004 keynote direktsändning?

Tråden skapades och har fått 30 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-06-26 03:14

Blir det någon direktändning av Steve Jobs keynote via MPEG4 på måndag eller?
Om den inte sänds direkt- när tror ni att den kommer dyka upp?

Eftersom Steve Jobs-keynotes är min favoritfilmgenre så vill jag väldigt gärna veta när de släpps...

Jag hoppas på direktsändning, gärna med lite mer bandbredd än sist för då fick man lov att köra med någon av de lägre bandbreddinställningarna har jag för mig. En annan sak jag hoppas på är att det inte blir något långt "uppträdande" eller så för jag somnade när dom lekte med garageband sist(vaknade som tur var innan det slutade)

• Medlem
  • Stockholm
  • 2004-06-26 13:38
Ursprungligen av Lunde-:

Jag hoppas på direktsändning, gärna med lite mer bandbredd än sist för då fick man lov att köra med någon av de lägre bandbreddinställningarna har jag för mig. En annan sak jag hoppas på är att det inte blir något långt "uppträdande" eller så för jag somnade när dom lekte med garageband sist(vaknade som tur var innan det slutade)

Steve Jobs brukar ju tjata väldigt mycket om saker han gillar! När iTMS lanserades, så höll han på i evigheter med att lyssna på olika låtar som han tyckte var bra.
Skulle bli förvånad om det blev annorlunda nu, när Mac OS X 10.4 presenteras...

• Medlem
  • Stockholm
  • 2004-06-26 03:41
Ursprungligen av Rajje:

Blir det någon direktändning av Steve Jobs keynote via MPEG4 på måndag eller?
Om den inte sänds direkt- när tror ni att den kommer dyka upp?

Det finns inget som tyder på att det blir en direktändning på måndag. Apple Stores i USA kommer inte heller att sända något. Så det finns inget som tyder på att det blir något heller. Det betyder dock att det _kan_ komma en redigerad version någon dag senare.

• Medlem
  • Uppsala
  • 2004-06-26 10:56

Samma visa igen

Om det står satellitsändning då är det endast över USA.

Jag vill så gärna det visar PAL sänding över Europa fri !
Apple behöver all reklam.....

• Medlem
  • Stockholm
  • 2004-06-26 13:36

Men Keynotes brukar ju dirketsändas, eller är det bara MWSF-keynoten?

[color="gray"][I]----------
Tillägg: DETTA VAR MITT INLÄGG #1000!!!!!!!!!!!!!!! Ojojoj, vad tiden går fort! Jag mins fortfarande hur jag såg ett tips om "99mac.com" i dåvarande Mac Pressen och sen gick in här och tänkte "fan vilken ful sida!" (det var på 99mac v1-tiden) och gick sen igen. Kom sedan tillbaka några månader senare, men denna gång blev jag intresserad och blev medlem - och här är jag nu i dag!!! Så mycket av min tid som jag spenderar här nu - jag vet faktiskt inte vad jag skulle göra utan 99mac! Tack för allt alla!
[/color][/I]

Senast redigerat 2004-06-27 00:00
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-06-26 16:30

PM G5 lanserades under WWDC '03 för att vi utvecklare skulle lära oss mer om processorn och hur man optimerar kod för den. Så det var mer en laseringen av Generation 5 av PPC än en ny datormodell. Det är ju en utvecklarkonferens och inget annat. Och en sådan konferens ska handla om utvecklarverktyg, OS, och nya API:er och inget annat.

En ny iMac kommer att komma senare i höst skulle jag tro. Kanske som en Apple Event eller under Apple Expo i Paris, så Steve kan visa upp imacen för journalisterna som ska hjälpa marknadsföra produkten.

Kul att Apple sprider ut lanseringarna över året då det är så tyst annars.

Tidigare, typ förra året, var det ju direktsändning över nätet.
Hur annonserades det?
Är det spikat att det inte blir något i år?

Förra årets WWDC keynote sändes i efterhand. Alltså inte live. Kan mycket väl hända i år igen.

Om det inte blir QT så får man håll sig till macRumors liveuppdatering som de brukar köra vid keynotes...

Hur sent efteråt kan det röra sig om... vill gärna hinna se det innan jag drar ut och seglar en vecka i morgon eftermiddag...

Ska du ut och segla imorgon eftermiddag är det nog kört, keynoten börjar inte förrän 19.00 svensk tid...

Förra året, då de lanserade GarageBand etc. så sände de ju live över nätet.
Underverket gick säkert att skåda i eftrerhand också, men det är väl lite extra kul att se det live...

Garageband lanserades inte förra året, det var i januari i år.
(Och det var ingen utvecklarkonferens heller. Det var Macworld.)

Ursprungligen av snowdog:

Garageband lanserades inte förra året, det var i januari i år.
(Och det var ingen utvecklarkonferens heller. Det var Macworld.)

Ja, just det .. :rolleyes:
Hur som helst är det lite tråkigt att vi inte får se det.

• Oregistrerad
  • 2004-06-28 13:47

Att Apple inte sänder direkt beror naturligtvis på att publiken har betalt feta inträden till event:et. Skulle man då
visa samma spektakel gratis över internet lär ingen vilja betala inträde i fortsättningen.
MWSF är gratisarrangemang, följdaktligen visar man det direkt via Internet.

• Oregistrerad
  • 2004-06-28 14:03
Ursprungligen av Schuckert:

Att Apple inte sänder direkt beror naturligtvis på att publiken har betalt feta inträden till event:et. Skulle man då
visa samma spektakel gratis över internet lär ingen vilja betala inträde i fortsättningen.

En MWSF-keynote kommer du inte in på gratis. Det räcker inte ens med den billigaste typen av biljett, eftersom den bara ger rätt till expo-golvet.
I regel kostar den billigaste nivån på en MWSF eller MWNY (som ger tillträde till keynoten) ca $200.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2004-06-28 14:50

Det är inte keynoten man betalat pengar för. Samt WWDC är till för utvecklare och handlar om ny teknik från Apple. Information som de flesta är föga intresserad utav, annars så skulle man betala Apple för att få den informationen. Samt Apple är inte intresserad utav att markandsföra en developer preview av OS X, precis som Apple aldrig varit intresserad att marknadsföra andra produkter innan beta/GM.

De flesta åker också ditt för att, förutom lära sig nya API:er, även träffa andra utvecklare samt få möjlighet att diskutera med Apples Ingenjörer inom de olika teknikområderna inom Apple. WWDC = teknik och inte ett Marknadsföringsjippo! För allt detta så handlar det inte om feta inträden. Det handlar inte ens om feta inträden för privatpersoner. Det handlar om så mycket mer och för utvecklare och utvecklingsföretag (hård- & mjukvara). NDAn är till för att skydda information om nya tekniker samt för att göra informationen viktigare för utvecklare och utvecklingsföretag.

• Medlem
  • 2004-06-28 14:57

Låter som lite konstigt resonemang? Då skulle väl ingen åka och kolla på EM (hockey eller något annat), då det ändå sänd "gratis" via TV och Radio?

Jag tror inte att störstadelen av WWDC publiken har betalat just för att endast se Steve's keynote, utan det är nog mest pga alllt annat som händer där, är ju rätt mycket intressant förutom keynoten..

Hursomhelst, lite synd för os vanliga dödliga om det inte ens kommer en "eftersänding", förre året fanns ju även "Mac OSX - State of The Union", eller vad det nu heter, att titta på genom "gratis" varianten av ADC, hoppas det dyker uppp lite att titta på så småningom iaf..

• Medlem
  • Stockholm
  • 2004-06-28 14:30
Ursprungligen av johan dansk:

Jag tror inte att störstadelen av WWDC publiken har betalat just för att endast se Steve's keynote, utan det är nog mest pga alllt annat som händer där, är ju rätt mycket intressant förutom keynoten..

Hursomhelst, lite synd för os vanliga dödliga om det inte ens kommer en "eftersänding", förre året fanns ju även "Mac OSX - State of The Union", eller vad det nu heter, att titta på genom "gratis" varianten av ADC, hoppas det dyker uppp lite att titta på så småningom iaf..

Om du är ADC-medlem så kommer du kunna se Mac OS X State of The Union med Bertrand Serlet. Det kommer dock dröja, som alla andra år, till Apple är klara med ADC-DVDn och alla sessioner som QT-filer.

"eftersänding" beror på om keynoten är under NDA eller inte.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2004-06-28 15:07

Förra året kom det ju en eftersändning av Steves keynote på WWDC 2003. Om man går in på Apples Quicktimesida och klickar på den länken fungerar den inte längre. Det gjorde den igår. Kan det kanske betyda något... )

• Medlem
  • Stockholm
  • 2004-06-28 15:16
Ursprungligen av marf:

Förra året kom det ju en eftersändning av Steves keynote på WWDC 2003. Om man går in på Apples Quicktimesida och klickar på den länken fungerar den inte längre. Det gjorde den igår. Kan det kanske betyda något... )

Det brukar betyda att det kommer att komma en ny stream. När den kommer får vi väl se.

• Medlem
  • Sundbyberg
  • 2004-06-28 16:52

Här kommer den...

Hittade detta på Apple.com!

http://www.apple.com/quicktime/qtv/mwsf04/

Ursprungligen av Pepe:

Hittade detta på Apple.com!

http://www.apple.com/quicktime/qtv/mwsf04/

Det är ju gammalt. Det är ju WWDC nu inte Macworld Expo.

/M

• Medlem
  • Sundbyberg
  • 2004-06-28 17:19
Ursprungligen av Martin Belak:

Det är ju gammalt. Det är ju WWDC nu inte Macworld Expo.

/M

Ooops!!

• Medlem
  • Uppsala
  • 2004-06-28 18:29

Det ser ut att inte bli något QuickTime live.

Men text live bli det alltid.
Vet någon en länk som vi kan kolla där texterna uppdateras hela tiden, dvs Jobs uttalande
och bland annat vad som händer där (live).
Det var så för ett år sedan, man kunde "hänga med".

Ursprungligen av REP:

Vet någon en länk som vi kan kolla där texterna uppdateras hela tiden

http://www.macrumors.com/events/wwdc2004.html
http://live.macobserver.com/article/2004/06/wwdc2004_keynote.shtml

Senast redigerat 2004-06-28 18:47
Citat:

Apple Computer, Inc. will most likely provide a delayed webcast of its World Wide Developers Conference 2004 keynote address on Monday afternoon, sources said.

Last week, sources close to Apple's content distribution partners noted a hefty fee associated with Apple's webcasts, especially those streamed live. Sources said the company may have chosen to save some cash by providing a delayed broadcast.

http://www.appleinsider.com/news.php?id=521

• Medlem
  • Stockholm
  • 2004-06-29 16:48

Ja, det blev ingen live-sändning, men Force9 här på 99mac gjorde en textrapportering direkt därifrån i världsklass! En helkväll med Keynote-rapporteringar och långa diskussioner som följd, samt live-kommentering i tråden, så blev det minst lika kul som att se keynoten live!
Nu har jag sett Keynoten i efterhand också och jag är, som vanligt, djupt imponerad!

Bevaka tråden