Jag har haft en vanlig Airport nu i två år med Telia ADSL. Det har fungerat kanon, uppkopplingen har hållits vid liv av basstationen. Nu har jag skaffat en Airport Extreme och det strular från första dagen.
Firmware i stationen är 5.4, allt är rätt inställt (tror jag ). Jag loggar in som vanligt och det fungerar ett tag, men efter sisådär en 30 minuter eller 1 timme så tappar jag uppkopplingen mot Internet och när jag försöker logga in igen, manuellt, så får jag bara en sida från Telia som säger "Ändsystemets IP-adress ej längre giltig, kontakta kundsupport". Startar jag om basstationen så kan jag logga in igen. Det spelar ingen roll om jag har MacICX som sköter inloggningen med jämna mellanrum eller gör det manuellt.
Jag kopplade nu in min gamla basstation och då fungerar det hur bra som helst, har nu varit uppkopplad i 10 timmar med den utan avbrott.
Är det någon som kan tänka sig veta vad detta beror på ?
MVH
Kristofer