Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Safari trubbel

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Kungsbacka
  • 2004-06-27 00:35

Vill kolla ifall fler än mig har problem med Safari.

Börjar kännas tröttsamt att den hela tiden kraschar, det händer väldigt ofta när jag klickar på nån länk, då segar den och sen stängs programmet och det välkända fönstret med formuläret poppar upp.

Har slängt plistfiler, slängt icon mappen samt caschen.
Igår körde jag coctail och städade lite, men ingen förbättring.
Ingen skillnad om jag byter konto heller, har reparerat behörigheterna också.

Jag kör 10.3.4

  • Medlem
  • Malmö
  • 2004-06-27 01:48

fungerar i ur och skur

Ursprungligen av jobke:

Vill kolla ifall fler än mig har problem med Safari.

Börjar kännas tröttsamt att den hela tiden kraschar, det händer väldigt ofta när jag klickar på nån länk, då segar den och sen stängs programmet och det välkända fönstret med formuläret poppar upp.

Har slängt plistfiler, slängt icon mappen samt caschen.
Igår körde jag coctail och städade lite, men ingen förbättring.
Ingen skillnad om jag byter konto heller, har reparerat behörigheterna också.

Jag kör 10.3.4

Safari kraschar nästan aldrig på någon av mina macar. Jag kör också 10.3.4 kanske läge för dig att installera om Safari. Hur mycket minne har du i PBn förresten ?

  • Medlem
  • Kungsbacka
  • 2004-06-27 14:32
Ursprungligen av Errol Garner:

Hur mycket minne har du i PBn förresten ?

Jag har 512 i minne. Maskinen finkar hur bra som helst annars men safarin gör mig tokig.
Testar tipset att installera om safarin.

  • Medlem
  • Lund
  • 2004-06-27 19:43

Ser du något mönster? Är det på vissa sidor bara?

Det finns några trådar som handlar om Safaris problem med Flash. Bl.a. på Aftonbladet. Kan det vara så i ditt fall?

  • Medlem
  • Kungsbacka
  • 2004-06-27 22:58
Ursprungligen av hugin:

Ser du något mönster? Är det på vissa sidor bara?

Det finns några trådar som handlar om Safaris problem med Flash. Bl.a. på Aftonbladet. Kan det vara så i ditt fall?

Hm, de trådarna har jag helt missat!
Helt riktigt kan jag se ett mönster och precis som du skriver har jag mest problem med Aftonbladets sajt.
Är det nåt Aftonbladet gjort nyligen för min safari har rullat på helt problemfritt frams tills kanske 2-3 dagar sedan och som sagt Aftonbladets sajt är mest problematisk.

Grymt med detta forum, att kunna få svar så snabbt!

  • Medlem
  • Lund
  • 2004-06-28 18:27

Installera PithHelmet så kan du skippa all eländig reklam, och därmed även kraschade Flash-banners.

Har inte märkt av några problem med Safari & Aftonbladets hemsida. Har varit där minst en gång om dagen nu under EM, men som sagt inte haft några som helst problem. Hoppas du hittar en lösning på ditt problem.

Märklig effekt

Har på sistone noterat att när jag öppnar vissa sidor i Safari, exempelvis på 99mac och macnytt, så "pumpar" hela skärmen upp sig i storlek en kort stund. Skärmbilden förstorar sig helt enkelt en kort stund i samband med att sidan laddas och krymper sedan ihop till normalstorlek. Om jag öppnar upp ett nytt fönster i Safari försvinner "effekten"?!

  • Medlem
  • Schtåkkhålm
  • 2004-08-05 19:34

Jag har kraftiga problem med att safari kraschar, sker kanske 15 gånger om dagen... speciellt på sidor som använder java, men även helt vanliga länkar. Mycket irriterande att man inte kan lita på sin före detta favoritbrowser... =(

10.3.4, Safari 1.2.2
(har trashat Plst:s för både safari och javan)

  • Medlem
  • Tjörn
  • 2004-08-07 05:49

Prova kör Cocktail, ta bort all Safari cache och liknande, använd Återställning i Safaris Arkiv menyn.
Ta bort preferences filerna och liknande
borde lösa det.

Cocktail är bra, men Onyx är ett snäpp bättre anser jag.
Ladda ner det härifrån. http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/20070

Välj Cleaning och kryssa i Safari Bookmarks icon och tryck på Delete.
Det rensar bort mycket trassel.
Du kan kryssa i cache och annat också givetvis

  • Oregistrerad
  • 2004-08-07 13:55

Har också Safari problem, många gånger på Afonbladet, men också andra siter. Brukar hjälpa att köra Cocktail och starta om, men nu idag när detta hände så försvann alla mina bokmärken i Safari, hur kan jag få tillbaka dom? Hade hundratals viktiga bokmärken som jag nu inte hittar tillbaka till...

OS X 10.3.4 och Safari 1.2.2

Visserligen surfar jag extremt sällan på Aftonbladet men min Safari kraschar typ aldrig. Java och allt sväljer den snällt.
Trots det har jag bytt till Firefox som jag tycker fungerar ännu bättre.

1
Bevaka tråden