Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Lite allmänt om minnen till Mac?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-06-27 22:08

Tja!

Jag skulle vilja veta om man kan "köra" med samma typ av minnen till PC som till Mac.
Jag tycker själv att priset på mac minnen är alltför dyrt, de borde ligga på samma nivå.

Hade gött

• Medlem
  • 2004-06-27 22:11

Japp, går alldeles utmärk - så länge de är av samma sort... Det finns mängder av olika varianter, särskilt till lite äldre maskiner. Genom att köpa av en mac-handlare så får du rätt sort.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2004-06-27 22:18
Ursprungligen av lime:

Japp, går alldeles utmärk - så länge de är av samma sort... Det finns mängder av olika varianter, särskilt till lite äldre maskiner. Genom att köpa av en mac-handlare så får du rätt sort.

Så med andra ord behöver jag inte köpa minne till min Mac dator från en Mac åfterförsäljare eftersom de är samma typ av minne?

Jag som då använder mig av detta <b>DDR SDRAM PC2100/266MHz passar</b> minne kan lika gärna köpa det av en helt vanlig PC butik?

• Oregistrerad
  • 2004-06-28 00:37
Ursprungligen av Danuch:

DDR SDRAM PC2100/266MHz passar

Gå till närmaste PC butik och be om sådant minne, Bärbar dator?
Be om Oginalminne!

• Oregistrerad
  • 2004-06-27 22:18

Rent generellt så är Mac mer kinkigt på att minnena är JDEC-compliant, men så länge de är det och av rätt typ så är det inget problem…

• Medlem
  • 2004-06-27 22:57

Enklast är att tala om vilken mac du ska ha dem till, så kan du nog få mer precisa svar. Har själv köpt billiga pc-minnen som funkat bra, men också sådana som som inte alls gick. Vissa macar är kinkigare än andra. Men jag tycker nog att det borde gå.

1
Bevaka tråden