Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kodning i iDVD upprepas gång på gång

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

När jag skall bränna en skiva i ett redan färdigt iDVD-projekt, så måste programmet köra igenom steg 2 (rendering och kodning) igen. Detta trots att det skedde första gången jag brände en skiva från projektet. Det här händer varje gång jag startar om iDVD eller när det varit igång en tid och jag jobbat med nåt annat under tiden. Skall det verkligen vara så här, borde inte det färdigrenderade materialet sparas med projektet?

• Medlem
  • Stockholm
  • 2004-06-28 15:15

I inställningar kan du kryssa ur en ruta som säger "ta bort renderade filer när projektet stängs". Det iDVD gör om hela tiden är att koda om menyn du skapat innan den bränner det, har för mig att det går att undvika genom att "Arkivera projekt" med all kodning inkluderad.

Ursprungligen av Earth:

I inställningar kan du kryssa ur en ruta som säger "ta bort renderade filer när projektet stängs". Det iDVD gör om hela tiden är att koda om menyn du skapat innan den bränner det, har för mig att det går att undvika genom att "Arkivera projekt" med all kodning inkluderad.

Tack. Har haft den urkryssad hela tiden. Det verkar också som om den renderar om mer än bara menyn varje gång. T ex hade jag ett bildspel med övergångar med senast, och varje gång fick jag läsa "Renderar 99 övergångar". Är det helt enkelt så att ett projekt måste vara arkiverat om man vill undvika rendering helt och hållet?

• Medlem
  • Stockholm
  • 2004-06-28 16:54
Ursprungligen av Tomas Svedgård:

Är det helt enkelt så att ett projekt måste vara arkiverat om man vill undvika rendering helt och hållet?

Jag tror just att du slipper rendera om menyer och övergångar om du "arkiverar". Har inte jobbat mycket med iDVD, kommer bara ihåg att jag hade samma frågeställning som du och tror att jag testade just det där... Berätta om det funkar.'

Alltså rendera måste du göra åtminstone en gång, du kommer inte förbi det helt och hållet...

Ursprungligen av Earth:

Jag tror just att du slipper rendera om menyer och övergångar om du "arkiverar". Har inte jobbat mycket med iDVD, kommer bara ihåg att jag hade samma frågeställning som du och tror att jag testade just det där... Berätta om det funkar.'

Alltså rendera måste du göra åtminstone en gång, du kommer inte förbi det helt och hållet...

Satte precis igång en bränning av mitt numera arkiverade projekt. Men, nejdå renderings- och kodningseländet sätter igång igen! Skall det verkligen vara så här?

1
Bevaka tråden