Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

WWDC - live 'n direct

Tråden skapades och har fått 392 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av Jonaz:

va???

Det var de som kom med dumparna på bland annat sökfunktionen i systeminställningarna och RSS-läsaren i Safari. Alla avfärdade deras bilder som falska.

Ursprungligen av Sundevall:

Det var de som kom med dumparna på bland annat sökfunktionen i systeminställningarna och RSS-läsaren i Safari. Alla avfärdade deras bilder som falska.

Näe, inte alla

Ursprungligen av Adrian B:

Näe, inte alla

Gjorde inte du det?

Ursprungligen av Sundevall:

Gjorde inte du det?

Näe, jag missade nämligen att källan var GNAA

Sen så började det komma fram info om att dumparna stämde med andra rykten, så då framstod det ändå som troligt.

(Och sen kom bekräftelse från TS och därefter Apple Legal Removal och då var ju saken biff!)

  • Oregistrerad
  • 2004-06-28 19:59

Längtar efter att få pröva.
Men hörni, var är SMB för någon nätverksfunktion?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-06-28 19:59
Ursprungligen av mopp:

Men hörni, var är SMB för någon nätverksfunktion?

Windows

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2004-06-28 19:59

Windows XP är väl inte 64-bitars? Det är väl Longhorn som skall bli det...

SMB (samba) är rutinen som snackar med Windows-nätverk.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-06-28 20:01
Ursprungligen av xerent:

Windows XP är väl inte 64-bitars? Det är väl Longhorn som skall bli det...

Precis, det var vad jag menade. De sitter med sitt sketna WinXP och får inte en stpor uppgradering förrän 2006 eller 2007 och här sitter vi om bara ett halvår med äkta 64-bit och spotlight!

Ursprungligen av Rajje:

Precis, det var vad jag menade. De sitter med sitt sketna WinXP och får inte en stpor uppgradering förrän 2006 eller 2007 och här sitter vi om bara ett halvår med äkta 64-bit och spotlight!

"Första halvan" kan ju i värsta fall betyda om exakt ett år. Vi befinner oss ju fortfarande på första halvan av 2003. Men låt oss tänka positivt. MacWorld i januari kanske?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-06-28 20:04
Ursprungligen av Anders Täpp:

"Första halvan" kan ju i värsta fall betyda om exakt ett år. Vi befinner oss ju fortfarande på första halvan av 2003. Men låt oss tänka positivt. MacWorld i januari kanske?

Hmm, ja...
fast det kommer hursomhelst att bli tidigare än Longhorn!

Ursprungligen av Anders Täpp:

"Första halvan" kan ju i värsta fall betyda om exakt ett år. Vi befinner oss ju fortfarande på första halvan av 2003. Men låt oss tänka positivt. MacWorld i januari kanske?

Jag vet inte var du är, men jag befinner mig i alla fall i första halvan av 2004

Jag tror annars vi får räkna med nästa sommar för Tiger. Kanske ett släpp till WWDC 05?

  • Medlem
  • International user
  • 2004-06-28 21:55
Ursprungligen av Adrian B:

Jag vet inte var du är, men jag befinner mig i alla fall i första halvan av 2004
...

2004 har inte fullbordats än men det har 2003 alltså året är 2003 år + 5 mån + 28 dar = 28 juni 2004.

Och något år noll existerade inte eftersom romarna som lade grunden för vår calenter inte hade siffran 0 i sitt talsystem. Det går från 1 frk till 1 e.k. Ingen 0 emmelan.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2004-06-28 21:59
Ursprungligen av juanito:

2004 har inte fullbordats än men det har 2003 alltså året är 2003 år + 5 mån + 28 dar = 28 juni 2004.

Och något år noll existerade inte eftersom romarna som lade grunden för vår calenter inte hade siffran 0 i sitt talsystem. Det går från 1 frk till 1 e.k. Ingen 0 emmelan.

Vilket inlägg!

Blev det faktiskt år 0 i kalender då ?

Ursprungligen av juanito:

2004 har inte fullbordats än men det har 2003 alltså året är 2003 år + 5 mån + 28 dar = 28 juni 2004.

Och något år noll existerade inte eftersom romarna som lade grunden för vår calenter inte hade siffran 0 i sitt talsystem. Det går från 1 frk till 1 e.k. Ingen 0 emmelan.

Oh well

Bilder? Vart då?

H.264:
Uppföljaren i video-standarden. Apple är med så klart. Skalbar codec från HD-tv till 3G telefoner i samma fil. Industristandard, öppen, icke proprietär.

Frank Casanova kommer upp och demar H.264. Visar Troy filmklipp på 1500 kbps i MPEG4 och i H.264. Ser likadant ut förutom att H.264 bilden är ca dubbelt så stor.

HD-tv i 6 Mbps, samma hastighet som DVD material. Otroligt fin bild, så bra som man kan åstadkomma med projektorerna vi tittar på. Ser säkert ännu bättre ut på en 30" Cinema Display.

"Windows Media - bring it!" - Frank Casanova

Ny safari?

dom som låg bakom lite rykten inför dagens keynote.. gnaa.org

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2004-06-28 20:04

hehe... tur att ni har koll

Safari:
RSS klient inbyggd i Safari. Jag kommer inte förklara vad RSS är här som Steve precis håller på att göra.

Steve demar Safari RSS. Safari känner av att en sajt har RSS feed. Knapp bredvid URL-fönstret dyker upp om RSS finns på sajten. Ett klick på RSS knappen och man får upp RSS-feeden på direkten i Safari.

Ny sökruta i Safari för RSS. Söker RSS-feeds bums. Perfekt för att söka nyheter, något som Google inte är så bra på enligt Steve. Journalister kommer älska den sökrutan tror jag.

jaja... 2004 var det visst. Något mer jag missat?

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2004-06-28 20:08

Det känns tryggt att inte behöva lägga ut en extra tusenlapp på uppgraderingen nästa vecka, i alla fall.

  • Medlem
  • 2004-06-28 20:08

Nu får vi bara hoppas att $teve avslutar med att presenterade någon ny (okänd) hårdvara. Lite halvtråkigt om det man har gått och sett fram emot visar sig vara en skärm och ett nytt filsystem i Tiger.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-06-28 20:10
Ursprungligen av bmb:

Nu får vi bara hoppas att $teve avslutar med att presenterade någon ny (okänd) hårdvara. Lite halvtråkigt om det man har gått och sett fram emot visar sig vara en skärm och ett nytt filsystem i Tiger.

Det kommer komma massor med med funktioner i Tiger än bara detta (även om detta är VÄLDIGT bra). Han kommer nog återkomma till det.

Ursprungligen av bmb:

Nu får vi bara hoppas att $teve avslutar med att presenterade någon ny (okänd) hårdvara. Lite halvtråkigt om det man har gått och sett fram emot visar sig vara en skärm och ett nytt filsystem i Tiger.

Skyll dig själv om du byggt upp förväntningar som ingen annan utlovat...

Och Tiger verkar grymt. Synd bara att det fortfarande är ett år kvar.

New tech: Core Image and Core Video. doing processing in graphics processor (GPU), not the CPU.
all done with floating point precision.

GRYYYYYYYYYMT!

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2004-06-28 20:11
Ursprungligen av Jürgen B:

New tech: Core Image and Core Video. doing processing in graphics processor (GPU), not the CPU.
all done with floating point precision.

GRYYYYYYYYYMT!

Mycket bra ! Det snabbar upp datorn (avlastar CPU)

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-06-28 20:08

Säger SJ nåt om när safari kommer? han brukar ju altklid säga "And it will be available TODAY." samtidigt som han böjer sig fram på nått konstigt sätt.

  • Oregistrerad
  • 2004-06-28 20:09

RSS direkt i Safari med formateditering är guld

RSS I Safari! Äntligen ska folk få upp ögonen för RSS!

Bevaka tråden