Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ta en bild av ditt skrivbord

Tråden skapades och har fått 3113 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Jag ser att Mr Callekula verkar gå i Kärrtorp? Stämmer detta?

Så gör även jag

Ursprungligen av hansfilipelo:

Jag ser att Mr Callekula verkar gå i Kärrtorp? Stämmer detta?

Så gör även jag

Japp det stämmer! Vilken klass?

Ursprungligen av callekula:

Japp det stämmer! Vilken klass?

NV1B, själv?

edit: lite OT kanske, vi tar det på PM istället.

Vad är det jag ser Callekula En iAudio Mp3 spelare.... vad är detta?? Ingen iPod? Hur vågar du?!!

Ursprungligen av anjuna_beats:

Vad är det jag ser Callekula En iAudio Mp3 spelare.... vad är detta?? Ingen iPod? Hur vågar du?!!

haha, mm den är från PC-tiden. Skulle gärna byta den mot en söt liten Nano 2G

eMacen är en av Apples mest lyckade tycker jag. De borde även fortsättningsvis ha en CRT-modell i sortimentet. Finns klara fördelar med dem.

  • Medlem
  • International user
  • 2006-12-23 11:31
Ursprungligen av eternit:

eMacen är en av Apples mest lyckade tycker jag. De borde även fortsättningsvis ha en CRT-modell i sortimentet. Finns klara fördelar med dem.

Och vad skulle det vara för fördelar?

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2006-12-23 11:33

Att CRT-skärm går snabbare att säga än plattskärm. Kanske.

EDIT: Eller pris?

Ursprungligen av Wire:

Och vad skulle det vara för fördelar?

har fortfarande än idag inte suttit på en riktigt bra plattskärm med lika bra betrakningsvinkel som en crt tex... sedan är det fortfarande skitdyrt med en "bra" plattskärm... typ eizos bra serier osv...

vad är det för snack? man säljer inte och köper nytt.......... man köper nytt!

Nej, precis.
Jag håller med dig.

Det jag menade var att snart kommer mammas iMac (switch), och då får min Macbook flytta någon annanstans i huset tills jag åker hem igen efter lovet.

Ursprungligen av northernlight:

vad är det för snack? man säljer inte och köper nytt.......... man köper nytt!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-12-23 12:20

djupet i bilden såklart!

Men dagens crt för 20-40t går inte att jämföras med tft skärmar!

Men det är få människor som ser skillnad och har behovet!

Platta apparater har sämre bild överhuvudtaget, gäller framförallt TV-apparater. Förstår inte att folk inte ser detta. Platta datorskärmar har kanske bättre skärpa, men CRT är strömsnålare, har bättre kontrast, och håller bättre om en treåring ska använda datorn. Finns visserligen inget som hindrar att man har tjockt glas framför en platt skärm men det är inget jag sett.

  • Medlem
  • International user
  • 2006-12-23 13:14

Nu börjar inläggen bli rejält OT, men jag tillägger att jag har en Samsung 940T och skulle aldrig byta tillbaka till en CRT. Allt är bättre med min skärm. (Tidigare hade vi stora tunga 20-tums klumpar i 15.000 kr klassen).

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-12-23 13:35

Jag skulle nog inte ta emot en CRT om dom slängde den efter mig!! Drömmer fortfarande små ljuva mardrömmar om mina 2 radius 21" som båda vägde som en fet amerikan som barrikaderat sig framför julbordet, men visst bra bild var det allt, inte för mina nuvarande skärmar gör ett sämre jobb.. Sedan undrar jag varför man ska sitta brevid sin datorn och titta på skärmen från sidan, när man kan sitta framför?? Sedan var väl eMacens skärm bland de sämre som hamnat i en dator mig vetande, dock gillar jag den datorn som fan i sin enkelhet..

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2006-12-23 13:40

Ok jag hatade min förra skärm.... en 19" noname crt. Det är en otrolis skillnad, jag kunde få tårar i ögonen efter 2-3 timmar framför skärmen föut, nu är det helt ok med en 19" platt Dell istället. Fina grejor.

  • Medlem
  • International user
  • 2006-12-23 13:50
Ursprungligen av Fredric:

Jag skulle nog inte ta emot en CRT om dom slängde den efter mig!! Drömmer fortfarande små ljuva mardrömmar om mina 2 radius 21" som båda vägde som en fet amerikan som barrikaderat sig framför julbordet, men visst bra bild var det allt, inte för mina nuvarande skärmar gör ett sämre jobb.. Sedan undrar jag varför man ska sitta brevid sin datorn och titta på skärmen från sidan, när man kan sitta framför?? Sedan var väl eMacens skärm bland de sämre som hamnat i en dator mig vetande, dock gillar jag den datorn som fan i sin enkelhet..

Din avatar är helt sjuk. LOL!!!!

Ursprungligen av Fredric:

Jag skulle nog inte ta emot en CRT om dom slängde den efter mig!! Drömmer fortfarande små ljuva mardrömmar om mina 2 radius 21" som båda vägde som en fet amerikan som barrikaderat sig framför julbordet, men visst bra bild var det allt, inte för mina nuvarande skärmar gör ett sämre jobb.. Sedan undrar jag varför man ska sitta brevid sin datorn och titta på skärmen från sidan, när man kan sitta framför?? Sedan var väl eMacens skärm bland de sämre som hamnat i en dator mig vetande, dock gillar jag den datorn som fan i sin enkelhet..

Har också haft en 21" radius, den var inte att leka med.

  • Medlem
  • Gävle
  • 2006-12-23 23:20

Sprillans ny 17" MBP.

Ursprungligen av Jogin:

Sprillans ny 17" MBP.

Läckert!!

Vad är det för små och smidiga högtalare du har där?
Fabrikat / inköpsställe /pris???

GOD JUL TILL ER ALLA!!

/Peter

  • Medlem
  • Gävle
  • 2006-12-24 23:56
Ursprungligen av Gusten68:

Vad är det för små och smidiga högtalare du har där?
Fabrikat / inköpsställe /pris???

Microlab X1/2.1 heter de. Jag köpte dem på HardSoft för ca två år sedan efter rekommendation från min bror. Tror de kostade under femhundralappen och själv tycker jag de är fasligt bra! Rekommenderas verkligen.

  • Oregistrerad
  • 2006-12-25 04:50

Lite dålig bild, men den får duga.

Ursprungligen av Jogin:

Microlab X1/2.1 heter de. Jag köpte dem på HardSoft för ca två år sedan efter rekommendation från min bror. Tror de kostade under femhundralappen och själv tycker jag de är fasligt bra! Rekommenderas verkligen.

Man tackar och bugar!!

Tror att de även går under namnet comworx kände igen dem när jag såg dem på microlab's sida, den lokala pc-handlar kränger såna för 595:- verkar vara himla små och smidiga? låter dem lika bra som de ser ut?

Men nu är jag väldigt offtopic... lovar att sluta svamla och återgå till att beundra alla fina macar
God fortsättning!

  • Medlem
  • Gävle
  • 2006-12-25 19:25
Ursprungligen av Gusten68:

Tror att de även går under namnet comworx kände igen dem när jag såg dem på microlab's sida, den lokala pc-handlar kränger såna för 595:- verkar vara himla små och smidiga? låter dem lika bra som de ser ut?

Ja, jag tror det stämmer det där med namnet. Jag tycker de låter jättebra, men jag är förvisso ingen ljudnörd direkt.

Min setup hemma:

Macbook pro 17 CD2

Sorry för storleken men länkar in den via min minhembio.com galleri.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2006-12-25 23:44

Najs lampa... Vill ha!

  • Avstängd
  • International user
  • 2006-12-25 23:52
Ursprungligen av boris91:

Najs lampa... Vill ha!

Om jag inte har fel är det Iviken från IKEA, 179:-

http://www.ikea.com/webapp/wcs/stores/servlet/ProductDisplay?topcategoryId=15579&catalogId=10103&storeId=2&productId=17545&langId=-11&categoryId=17168&chosenPartNumber=90029216

Ursprungligen av BosnianX:

Min setup hemma:

Macbook pro 17 CD2

Sorry för storleken men länkar in den via min minhembio.com galleri.

Sitter med nästan samma setup som du, iaf samma skärm. Kopplad till min macbook. Färgåtergivningen är värdelös, eftersom det inte finns några knappar på skärmen, hur har du löst det?

mvh calle

Bevaka tråden