Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ta en bild av ditt skrivbord

Tråden skapades och har fått 3113 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • International user
  • 2008-07-20 20:32

Hej Dalle!:)
Du använder telekabel eller XLR-kabel.

Länk

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2008-07-22 15:44

Riktigt snyggt där motif, nästan så man måste börja med musik bara för att få det så läckert

Jag diggar högtalarna i inläggen ovan!

Lite nytt (fult skrivbord ja, men stor yta iaf )

Ursprungligen av Andreas Th:

Jag diggar högtalarna i inläggen ovan!

Lite nytt (fult skrivbord ja, men stor yta iaf )

Vaddå?? IKEA Jerker är ju kung... ångrar nästan att jag gjort mig av med mitt...

Ursprungligen av Gusten68:

Vaddå?? IKEA Jerker är ju kung... ångrar nästan att jag gjort mig av med mitt...

Ja det är riktigt bra haha, fast det vinner ingen skönhetstävling kanske

  • Medlem
  • 2008-07-30 17:28

Det vart inga Yamaha-högtalare. Hade inte råd. Men så här blev det iaf:

fråga till kunniga, observera hårddisken. En My Book Studio. Samt en trådlös sändare för trådlösa hörlurar snett ner till vänster. Kan dessa eller högtalarna förkorta livslängden på hårddisken? Med tanke på magnetfält osv?

  • Medlem
  • Borlänge
  • 2008-07-31 17:56

Är fortfarande hos mina föräldrar, och drog fram min gamla crt som jag pluggade in. Att jag inte testat innan, givet att jag fixar typ 5 skärmar till när jag kommer hem till mig Bordet är rätt najs, nån spånskiva och nån svart marmor imiteringssak utanpå. Lägg märke till min mus, en IE 3.0 som jag sprejjade vit bara för att Vitt är ju snyggt

http://chippy.wippiespace.com/desk.jpg

Ursprungligen av Andreas Th:

Jag diggar högtalarna i inläggen ovan!

Lite nytt (fult skrivbord ja, men stor yta iaf )

signerad diskett av Wozniak! Nice!

  • Medlem
  • International user
  • 2008-07-28 02:51

Mitt skrivbord

30" Cinema Display (2560x1600)
23" Cinema Display (1920x1200)
PowerMac 8-Core 2.8GHz med 3TB HDD och 14GB RAM och nVidia 8800

MacBook Pro 2.6GHz, 320GB HDD, 4GB RAM och en 1920x1200 bildskärm

Och en 16GB iPod Touch

Ursprungligen av toti:

Mitt skrivbord

30" Cinema Display (2560x1600)
23" Cinema Display (1920x1200)
PowerMac 8-Core 2.8GHz med 3TB HDD och 14GB RAM och nVidia 8800

MacBook Pro 2.6GHz, 320GB HDD, 4GB RAM och en 1920x1200 bildskärm

Och en 16GB iPod Touch

Snygg vit Apple musmatta! Sugen som fanken på en.

Den dagen Apple uppdaterar Cinema Displays åker Dellen ut, fast det är en riktigt bra skärm när den är kalibrerad.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2008-08-01 15:17
Ursprungligen av BosnianX:

Den dagen Apple uppdaterar Cinema Displays åker Dellen ut, fast det är en riktigt bra skärm när den är kalibrerad.

Nice! Gillar verkligen uppsättningen du har gjort.

Vad är det för skrivbordsbakgrund?

Ursprungligen av BosnianX:

Den dagen Apple uppdaterar Cinema Displays åker Dellen ut, fast det är en riktigt bra skärm när den är kalibrerad.

Intressant uppställning måste göra något liknande hemma nu när vi bygger om arbetsrummet.

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2008-08-01 15:36
Ursprungligen av BosnianX:

Den dagen Apple uppdaterar Cinema Displays åker Dellen ut, fast det är en riktigt bra skärm när den är kalibrerad.

http://pici.se/pictures/keddUJzzC.jpg

Dock har jag märkt att det en en riktigt rejäl skillnad i färgskalorna på Dell 24" om man kör DVI och VGA. Kör två på jobbet, en av varje, hur jag än kalibrerar får jag aldrig till det så det blir lika.

http://home.frontslash.org/arbetsplats.JPG
Så ser det ut, no macs...

Senast redigerat 2008-08-01 18:40
  • Medlem
  • Huddinge
  • 2008-08-01 18:34
Ursprungligen av Sidde:

Dock har jag märkt att det en en riktigt rejäl skillnad i färgskalorna på Cinema Display om man kör DVI och VGA. Kör två på jobbet, en av varje, hur jag än kalibrerar får jag aldrig till det så det blir lika.

http://home.frontslash.org/arbetsplats.JPG
Så ser det ut, no macs...

Nejmen Sidde! Mår du inte dåligt över det där? Du kan väl ha din lilla PowerBook vid sidan om?

Oft: Vad jobbar du med nu?

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2008-08-01 18:38
Ursprungligen av dayweed:

Nejmen Sidde! Mår du inte dåligt över det där? Du kan väl ha din lilla PowerBook vid sidan om?

Oft: Vad jobbar du med nu?

Jag lämnade Ericsson i Juni och har nu börjat som driftansvarig/sysadmin på Sundsvalls Kommun.

En Powerbook skulle fungera, men vad ska jag göra på den. Har man lite tid över är det ändå webbläsaren som sköter jobbet, inte operativsystemet särskilt specifikt.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2008-08-01 18:40
Ursprungligen av Sidde:

Jag lämnade Ericsson i Juni och har nu börjat som driftansvarig/sysadmin på Sundsvalls Kommun.

En Powerbook skulle fungera, men vad ska jag göra på den. Har man lite tid över är det ändå webbläsaren som sköter jobbet, inte operativsystemet särskilt specifikt.

Åh fan, det låter nice. Grattis

Så sant, men det är ju ändå framför allt Mac vs Windows jag tänkte på, heh!

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2008-08-01 18:41
Ursprungligen av dayweed:

Åh fan, det låter nice. Grattis

Så sant, men det är ju ändå framför allt Mac vs Windows jag tänkte på, heh!

Tackar.

Jag får ta igen det genom att köpa en Rev 2 av Macbook Air istället för att ersätta powerbooken. Då blir det smidigare att ta med sig den i ryggsäcken också.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-08-01 19:21
Ursprungligen av Sidde:

Dock har jag märkt att det en en riktigt rejäl skillnad i färgskalorna på Dell 24" om man kör DVI och VGA. Kör två på jobbet, en av varje, hur jag än kalibrerar får jag aldrig till det så det blir lika.

http://home.frontslash.org/arbetsplats.JPG
Så ser det ut, no macs...

Vad är det för telefon som du har på bordet?
Den såg svulstig ut!:D

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2008-08-01 19:47
Ursprungligen av Chilleboy:

Vad är det för telefon som du har på bordet?
Den såg svulstig ut!:D

Någon Cisco IP-telefon. Den är grymt avancerad. Så avancerad att den är knappt användbar om man ska försöka ge sig på att ringa ett missat nummer. Den har för många funktioner tycker jag.

Brukar mest låta den hänvisa till mobilen istället.

Ursprungligen av Sidde:

Dock har jag märkt att det en en riktigt rejäl skillnad i färgskalorna på Dell 24" om man kör DVI och VGA. Kör två på jobbet, en av varje, hur jag än kalibrerar får jag aldrig till det så det blir lika.

http://home.frontslash.org/arbetsplats.JPG
Så ser det ut, no macs...

Jag kör endast DVI men med Spyder 3 Pro så har jag lite problem med den. Oavsett hur jag kalibrerar så drar den lite åt det röda. Dock har jag kalibrerat Cinema Display 23' på jobbet och den har perfekt färgskala. Dell-en har problem även när den är kopplad som DVI och VGA.

Nu är jag ingen expert i kalibrering men kanske kräver jag för mycket av den. Dock är den tusen gånger bättre än default inställd.

  • Medlem
  • 2008-07-23 19:00

Flyttar några inlägg om röster i bakgrunden hit:
http://www.99.se/mac-os-x/247591-hj-lp-min-dator-pratar.html

Admin

  • Medlem
  • Gävle
  • 2008-07-31 21:11

toti din setup är ju den läckraste jag sett. Riktigt nice

  • Medlem
  • Robertsfors
  • 2008-07-31 22:48

Dell-skärmen såg ju helt okej ut. Själv tycker jag inte Cinema Displayen ser så fin ut tillsammans med iMacen, men Dell-skärmen kanske passar bra (den dagen jag får råd att expandera mitt skrivbord ^^)

Skaffa en bärbar Cisco-telefon den har knappt hälften av vad den stationär växel-telefonen har.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2008-08-01 23:09

BosnianX: Frågade efter din bakgrundsbild som du har på din bildskärm men du kanske inte hängde med så långt

Ursprungligen av dayweed:

BosnianX: Frågade efter din bakgrundsbild som du har på din bildskärm men du kanske inte hängde med så långt

Sorry, såg inte

Jag har laddat upp den till dig så slipper du leta

http://pici.se/pictures/cLmgjDIlJ.jpg

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2008-08-03 10:26

Tack för det, BosnianX!

  • Medlem
  • Lidingö
  • 2008-08-04 01:16

Inte mitt egentliga skrivbord, har faktiskt inget, men en ganska cool bild tycker jag.
eos 40d med lång slutartid+självutlösare användes vid tillfället..

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-08-05 19:55
Ursprungligen av Hoffie:

Inte mitt egentliga skrivbord, har faktiskt inget, men en ganska cool bild tycker jag.
eos 40d med lång slutartid+självutlösare användes vid tillfället..

Snygg utemöbel Är det en tibook?

Bevaka tråden