Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Acrobat 6: Spara låsta pdf-filer till äldre version strular

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har ett 20-tal pdf-filer som ska ligga med på en presentations-CD. Jag vill spara om dom till Acrobat 4 för att slippa så mycket strul som möjligt hos mottagarna. Man får ju bland annat upp varningsrutor som säger att man kanske inte kan läsa hela filen om man har en äldre Acrobat. Filerna ska även ha ett säkerhetslås där mottagaren tillåts skriva ut men inte ändra något.

Jag använder de nya funktionerna i Acrobat 6 för att spara tillbaka i äldre Acrobat-version. Detta fungerar galant. När jag som sista åtgärd lägger på låset så spars filen tillbaka som Acrobat 1.5 (v6). Jag väljer säkerhetsnivå Acrobat 3 i den dialogrutan. Som sista åtgärd så spar jag filen och stänger den. När jag öppnar den på nytt så är det åter en Acrobat 1.5 (v6) fil.

Hur tusan gör man?

Jag fick hjälp av Adobe-supporten. Tricket var att inte spara när man ställt in låset utan direkt gå vidare till kommandot för att reducera filstorlek. Där väljer man sedan Acrobat 4.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2004-06-29 18:01

Schysst! Har undrat samma sak själv men inte orkat följa upp.

1
Bevaka tråden