Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

itunes och ipod

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2004-06-29 16:21

hej
hur hanterar man egentligen ipod med macen ???

när jag lägger till ny musik i ipod ikonen på skrivbordet så uppdateras det ingenting på min ipod. ska allting göras i itunes ?

när jag har kryssat för automatisk uppdatering så dyker det inte upp någon ikon på skrivbordet, så jag måste göra allt manuellt. varför ?

om jag tar bort en låt eller album på ipoden spellista i itunes, varför finns det kvar i själva ipoden sen ????
gör man samma sak i ipod ikonen (lägger till eller tar bort musik) så händer det inte en skit i själva ipoden, så var är det egentligen denna ipod ikon till för ?

jag vill lägga till musik eller ta bort musik och att det skär i ipoden också, men gör jag det i itunes eller vart ???!!!???

jag måste säga att så himla enkelt, som det står överallt i ipodreklam, är det f-n inte.
besvikelse.

mvh

Hej!
All musik ska läggas in till iPoden genom iTunes. När du drar över filer till iPoden anävnder du bara dess hårddiskfunktion.

/K

Ps. Man får inte mer uppmärksamhet för att man skriver fem utrops/fråge-tecken
Ds.

  • Oregistrerad
  • 2004-06-29 16:33
Ursprungligen av bono:

jag måste säga att så himla enkelt, som det står överallt i ipodreklam, är det f-n inte.
besvikelse.

Kanske är enklare än så...;)

Som K skrev, ignorera symbolen på skrivbordet, låt itunes göra jobbet. Läs Helpen.

iTunes kan vara grymt svårt att använda om du är van vid till exempel Winamp och vanliga flash-baserade mp3 spelare. Det vet jag av egen erfarenhet-- det tog en bra stund för mig att förstå mig på iTunes och iPod. När jag väl gjorde det ville jag inte byta tillbaks dock. Inga andra lösningar som jag har sett fungerar lika bra.

1
Bevaka tråden