Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum. Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.
Var ine på SIBA på Kungsgatan i Stockholm idag. Alla ibooks, PB igång och en stund senare hör jag ett välbekant bling, G5an drar i gång MED!! alla platta skärmar i butiken ansluten till den. Desutom längst ut i butiken, Wintel burkarna länger in. Föredömligt
Ja, siba på just Kungsgatan har en av de bättre Mac-utställningarna bland de "vanliga" datorbutikerna.
Synd att jag inte tittade in där i dag när jag var på Kungsgatan...
På Siba Kungsgatan så har dom faktiskt lite koll på Mac,, var med en kompis där som kollade på en iBook för en tid sedan och dom förespråkade tom Mac framför PC,,, vilket man aldrig har varit med om tidigare i såna Svensson butiker..
På Siba Kungsgatan så har dom faktiskt lite koll på Mac,, var med en kompis där som kollade på en iBook för en tid sedan och dom förespråkade tom Mac framför PC,,, vilket man aldrig har varit med om tidigare i såna Svensson butiker..
Var väl antagligen en Mac-fantast som tagit anställning på Siba, fast besluten att öka Mac-medvetenheten hos Svensson.
Skönt att höra att det finns några som tar macen på allvar i svenssonbutikerna. Till skillnad mot ComputerCity i Länna, strax söder om Stockholm som igår hade en iMac 17" och en G5 1,6 MHz (enprocessors btw) stående med förvridna skärmupplösningar, ca 150 tomma nya mappar, en trasig mus och lite annat småtrassel som macutställning. Jag gjorde mitt bästa för att fixa till det lite, men till slut började säljarna titta snett på mig så jag kände att jag blev tvungen att lämna butiken.
Frågan är vad jag gjort om de hade sagt något till mig. Troligtvis skällt ut dem.
PC-Superstore på Klarabergsgatan har haft bra koll, har inte varit där på ett tag. Säljer även mac.
Rent generellt när det gäller "bulkbutiker" är att de inte har så vidare koll på nånting - annat än deras egna marginaler Men om man hittar en vettig person så brukar det inte vara nåt problem. Det är ju inte helt ovanligt att även Winmaskinerna kraschat/saknar delar som möss etc.
PC-Superstore på Klarabergsgatan har haft bra koll, har inte varit där på ett tag. Säljer även mac.
Rent generellt när det gäller "bulkbutiker" är att de inte har så vidare koll på nånting - annat än deras egna marginaler Men om man hittar en vettig person så brukar det inte vara nåt problem. Det är ju inte helt ovanligt att även Winmaskinerna kraschat/saknar delar som möss etc.
PC-Superstore på klarabergsgatan hade förut en anställd som alla kallade för "Mac-killen" och som var en Mac-fantast som kunde svara väldigt bra på alla frågor. Var dessutom registrerad på 99mac som "DaSnow" om jag minns rätt. PC-Superstore på Klarabergsgatan var det närmsta man kunde komma en Macbutik innan InLife öppnade - där hade de mycket datorer och program och tom spel för Mac! Synd att PC-Superstore har gott i konkurs nu...
Tyvärr finns det alltid en falang typer som vill sabba (eller försöka sabba) macarna i sådana butiker. Men Siba just på Kungsgatan verkar hyfsat befriade från sådant vilket ju är bra. Onoff osv kan absolut absolut ingenting om Mac, och de gjorde de inte ens då de sålde iMacs där. Eller ja, lät dem stå och förfalla, rättare sagt. Förstår inte hur man kan ta anställning hos de där firmorna om man är så komplett ointresserad som de flesta brukar vara där... sunkigt.
Var inne på SIBA Kungsgatan idag och kollade på macarna. Fin G5 och eMac, men tänkte på att vita tangentbord fort blir skitiga. En iBook hade "fastnat" (enbart skrivbordsbilden och muspekaren syntes), så det fick bli en diskret omstart...
Men det är kul att Macarna får synas!