Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

99mac intervjuar DICE

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

99mac fick möjligheten att ställa några frågor till DICE (Digital Illusions CE), originalutvecklarna bakom bland annat Battlefield: 1942 som nu äntligen är på väg till Mac via Aspyr.

99mac: Vad heter du, och vad är din roll på Dice?

Tobias: Hej, jag heter Tobias Andersson och arbetar som affärsutvecklare på DICE.

99mac: Hur ser er bakgrund ut?

Tobias: DICE är idag dryga 200 personer fördelat på tre olika kontor, Stockholm,
Göteborg och ett i Kanada. Vi består absolut mest av jätteduktiga spelutvecklare som är programmerare, grafiker, speldesigners, ljuddesigners och projektledare. Alla typer av utbildningar förekommer. DICE som företag grundades 1992 och det har utvecklats ganska många spel sedan dess. Kolla gärna på www.dice.se för mer bakgrundsinformation.

99mac: Med erfarenhet av tidigare projekt, vad är det viktigaste för att ett spel ska bli framgångsrikt?

Tobias: Att vad vi kallar "game play" är bra, man kanske kan säga spelmekaniken på svenska. Alltså att de grundläggande reglerna och idéerna för hur spelet ska spelas är utmanande, innovatiova och roliga.

99mac: Mac-snack... Battlefield 1942 har länge varit efterlängtad speltitel. Vad är det som gjort att ni just nu väljer att släppa spelet?

Tobias: Efter att samtalat med vår partner EA som släppt flera av sina spel till Mac tyckte vi att vi också kunde prova på det. Att det tog ett tag att bestämma oss var för att vi ville hitta en utvecklare som kunde göra spelet rättvisa när de konverterade det.

99mac: Varför valdes just Aspyr till utvecklare och utgivare av Mac-versionen?