Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

"Rinner" inte programmen ner i dockan?

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2004-06-30 23:00

Nybörjare som jag är på en Mac vill jag ändå gärna ha en, trots att det inte går just nu. :/
Men något jag la märke till under WWDC nu var att programmen bara kom upp direkt på bakgrunden. Har dom alltid gjort så?
Jag är säker på att jag har sett en film förut då hela appen "rann" upp från dockan, såg mycket läckert ut.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2004-06-30 23:12

Det du såg var en ny funktion som heter Dashboard.
Kommer i 10.4 (nästa vår) och du kan läsa mer om det här: http://www.apple.com/macosx/tiger/dashboard.html

/glemme

• Medlem
  • 2004-06-30 23:17

Nyhetens behag försvinner efter ett tag, men det är när man minimerar förnster, som de flygger ned i dock. Program som startas ser ut som vanligt.

Mappar flyger också upp med en animation om man vill.

Tja, eller så har du sett de gamla filmerna där fönster förminskas till Dock. Och förstoras upp igen. Klicka på den gula knappen i ett fönster nästa gång du har en Mac i närheten...

• Oregistrerad
  • 2004-06-30 23:36
Ursprungligen av Michael Nord:

Tja, eller så har du sett de gamla filmerna där fönster förminskas till Dock. Och förstoras upp igen. Klicka på den gula knappen i ett fönster nästa gång du har en Mac i närheten...

Precis dom.
Så, vad menar du med gamla? det är väl så nu också? rätt snygg funktion tycker jag.

• Medlem
  • 2004-07-01 00:14
Ursprungligen av mopp:

Precis dom.
Så, vad menar du med gamla? det är väl så nu också? rätt snygg funktion tycker jag.

Jo, det ser fortfarande ut så. Du kommer förmodligen vilja byta till skalningseffekten efter ett tag iofs. den är lite snabbare.

• Medlem
  • Uppsala
  • 2004-07-01 01:37

Om du håller inne shift-tangenten samtidigt som du minimerar eller maximerar går det extra långsamt. Det är inget man orkar använda i dagligt bruk men ska man imponera på sina PC-vänner brukar det funka....

• Medlem
  • Karlstad
  • 2004-07-01 02:05

Snyggt med "1337" på miniräknaren

• Oregistrerad
  • 2004-07-08 01:08
Ursprungligen av nikce:

Snyggt med "1337" på miniräknaren

Öööh... va?

• Medlem
  • 2004-07-08 01:15

1337 = Leet = elite = extra braiga hackers, om jag inte missminner mig?

http://www.susning.nu/1337

1
Bevaka tråden