Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

bränna iso och img med mac

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2004-07-01 21:36

fick min 12" pb idag.... så tänkte ja testa dvdbrännnaren i den.
men hur tusan gör man för att bränna iso och img filer ?
har nyaste toast men ja lyckas inte reda ut det
nått annat program som är enklare eller bättre ?

tacksam för snabba svar

• Medlem
  • Umeå
  • 2004-07-01 21:39

Toast har inga problem att bränna iso, bar att välja "copy" fliken å släppa iso filen där så fungerar det.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2004-07-01 21:46

Narogh hann före. Klicka på fliken Copy och välj Image File. Släpp filen där. Klicka på Record (stora röda knappen) eller tryck på kommando-R.

• Oregistrerad
  • 2004-07-01 22:24

tack... funkade utmärkt.

Hej jag undrar om det här programet Toast även bränner .img filer (DVD)

• Oregistrerad
  • 2004-07-26 13:43

ja det funkar med .img filer.

Är detta program gratis föresten, om det kostar i så fall hur mycket kostar det?

• Medlem
  • Stockholm
  • 2004-07-26 14:48
Ursprungligen av Blabar:

Är detta program gratis föresten, om det kostar i så fall hur mycket kostar det?

Det finns i en nerladdningsbar gratisversion och en betalversion. Gratisversionen "Light" kan bränna skivavbilder utan problem tror jag. Betalversionen "Titanium" ger möjlighet att bla bränna massor med extra format, som Video-CD, CD-i, mm, och kostar 874 kr inkl moms på Macoteket. Finns också en version av Toast Titanium där prorammet Jam ingår, som kostar 1869 kr.

• Oregistrerad
  • 2004-08-26 23:14
Ursprungligen av Rajje:

Det finns i en nerladdningsbar gratisversion och en betalversion. Gratisversionen "Light" kan bränna skivavbilder utan problem tror jag.

Jag har letat men kan inte hitta Toast 6.0 Lite som gratis nedladdning någonstans. Stämmer det att man kan ladda ner den gratis? Jag tycker att det verkar som det är en enklare version av Titanium som bundlas med brännare, men inte är gratis att ladda ner. Hur ligger det till? Jag skulle gärna ha Toast Lite som komplement till OS X inbyggda funktioner för bränning...

• Medlem
  • Göteborg
  • 2004-08-27 08:52

Låter kanon
En liten fråga bara... Hur kinkig är superdriven? klarar den alla budgetmärken osv? Eller måste man köpa in sig på speciella märken?

• Oregistrerad
  • 2004-07-26 17:39

jag kör på verbatim dvd-r (bara 4x iofs men bra pris tycker jag). kostar ca. 420kr för 50 st
men nu har ja bestöllt likadana fast +r dom var några kronor billigare denna gången.... kostade 395kr för 50pack.

mitt råd är att man alltid ska hålla sig borta från budget skivor... cd som dvd. men visst... funkar juh som slit'o'slängskivor.
men aldrig att jag skulle bränna nått viktigt på dom

så iaf. Verbatim dvd-r funkar perfekt i min PB's (1.33ghz) superdrive.

http://wesellcd.com/
har hyffsade priser på skivor.

Disk utility funkar finfint för att bränna isofiler.

• Medlem
  • Mölndal
  • 2004-08-27 11:14

Du kan också köpa Dragonburn som är på kampanj för $9.99 ($40) ca 75 kr

http://www.ntius.com/default.asp?p=dragonburn/dburn4_main

1
Bevaka tråden