Jag har nyss fått mitt Tiscali Basic inkopplat. Enligt deras tabeller så ska min ort (Strängnäs) vara klar för 8Mbit sedan länge. När jag nu fick det inkopplat fick jag bara 0,5 som jag hade tidigare med Telia. Jag ringde supporten och frågade om jag inte får snabbare än så. Jag fick då svaret att -Du bor nog för långt bort och vi lovar UPP till 8Mbit, minst 0,5.
Jaha, tänkte jag det var ju trist. Jag hade fått uppfattningen att jag borde få en liten speedboost. När jag nu lite senare gick in på Tiscali.se och knappade in mitt nummer fick jag annan info. Då stod det att just min station var uppgraderad, så jag ringde igen till supporten.
Denna gång fick jag prata med en kille som var enormt mycket bättre. Han kollade upp vilket nätverk jag låg på och gick iväg för att kolla min station lite närmare. Nu fick jag veta att den var INTE uppgraderad pga förseningar och att jag har minst 5Mbit att vänta så fort det blir klart. Han kunde också tala om att jag bor 2200m från min station, något som Telia inte lyckats ta reda på åt mig tidigare.
Så nu sitter jag bara och väntar på snabbare lina. Annars är jag nöjd med Tiscali, jag för bättre service än med Telia, sparar pengar samt att jag kan använda PPPoE istället för Telias underliga webb-login.