Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vinyl -> Dator

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har läst de andra trådarnai ämnet här men ingen kommer riktigt åt de problem jag vill få bort.
Jag har en Vinyl-spelare, inte världens bästa men den får duga den sitter kopplad via en förförsträrkare till försträkaren. Från en leder jag ut ljudet till datorn via 2 RCA -> 9mm plugg och in i datorn, en Powerbook 15" Alu.
Programmet jag använder är SpinDoctor.

Problemet jag har är jag får ett elektronisk "hizz". Det hörs även när jag inte har musik.
Hur får jag bort detta och var beror det på?

• Medlem
  • 2004-07-03 12:22

Svårt att säga när man inte hört ljudet men det skulle kunna vara ett jordfel i tonarmen... testa att försiktigt lägga ett finger på tonarmen när du spelar å hör om ljudet försvinner... hade liknande problem med min gamla Thoréns svarv...

Aj fasen jag som trodde det var något enkelt... eluttaget jag använder är så långt ifrån jordat det går att komma...
Kanske skulle se över det först.

När jag lägger ett finger på tonarmen ökar det ljudet. Alltså jordfel... elkoll on the way!

Tack!

Att koppla dator och spelare i samma urtag alternativ att köra datorn på batteri kan minska problemet.

Kom och tänka på att när jag körde med min gamla Powerbook hade jag inte detta problemet men då körde jag med sladd och allt, nu kopplade jag strömdosan direkt i uttaget. Provade att dra ut den och vips så var det ljudet borta.

Tack. Nu kan jag spela in igen utan problem.

1
Bevaka tråden