Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Suitcase X1 "force quit"

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Österåker
  • 2004-07-04 13:33

9 ggr av 10 måste jag tvångsavsluta mitt Suitcase X1 (11.0.2) när jag ska stänga av datorn. Jag kör panther 10.3.4.

Någon som känner igen sig och har hittat lösningen?

Det här är inte inte ett svar på din fråga, men efter att ha trilskats med Suitcase under lång tid så skippade jag det heltt och hållet. Jag sköter fonthanteringen manuellt. Jag arbetar med grafisk produktion och hanterar rätt mycket typsnitt, men tycker inte det är besvärligt att göra det manuellt. Prova så får du se.

Jag känner igen problemet men har inte haft tid att felsöka.

Jag har märkt att om man väljer logga ut och låter systemet stänga av programmen så blir Suitcase kvar och vill inte avslutas. Om jag då trycker Kommando Tab och bläddrar fram Suitcase så kan jag göra Quit utan problem. Jag får alltså stänga av det manuellt men behöver inte tvinga ner det.

Jag har inte haft några problem sedan uppdatering till panthern. Skulle tro att det beror på något trasigt typsnitt.

En annan märklig sak är den inbyggda kontrollen av typsnitt. Jag har ställt in att programmet ska kontrollera typsnitten när de läggs in men rätt som det är så är typsnitt skadade när man kör preview-funktionen. Buggigt värre.

  • Medlem
  • Nässjö
  • 2004-07-05 12:01
Ursprungligen av Anders Täpp:

En annan märklig sak är den inbyggda kontrollen av typsnitt. Jag har ställt in att programmet ska kontrollera typsnitten när de läggs in men rätt som det är så är typsnitt skadade när man kör preview-funktionen. Buggigt värre.

Här funkar Suitcase bra. Vi kör Servern med 10 klienter. Enda kruxet är en bugg när man loggar på serveradmin första gången, men den blir man av med sedan, samt den berömda quitbuggen som vi sällan märker av eftersom vi aldrig stänger av våra datorer. Annars som sagt - inga problem.

Kör Suitcase 10.2.1 utan problem i Panther. Har inte vågat uppdatera till något nyare. Why fix something that ain't broken?

  • Medlem
  • Nässjö
  • 2004-07-05 00:28
Ursprungligen av CyberPet:

Kör Suitcase 10.2.1 utan problem i Panther. Har inte vågat uppdatera till något nyare. Why fix something that ain't broken?

Eller som en del säger "varför laga något som inte är sönder"

  • Medlem
  • Österåker
  • 2004-07-05 10:39
Ursprungligen av CyberPet:

Kör Suitcase 10.2.1 utan problem i Panther. Har inte vågat uppdatera till något nyare. Why fix something that ain't broken?

Så sant. Det där glömde man redan när mac os 1.0.2 landade för 100 år sedan...

Problemen med X1 är irriterande men de problem vi hade med 10.2.1 var mer än så. Den nya sökrutan är också för bra för att vara utan. Skriv in "cond" i rutan och slå retur så har du preview på alla kondenserade stilar t ex.

Jag hade så mycket strul med Suitcase till OSX att jag slände ut det och började använda Font Reserve istället. Och det har, ta i trä, fungerat helt OK..

/Thomas

1
Bevaka tråden