Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mac webcam prog. för att se Win användare?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hejsan allihop!
En sista sak som jag måste få bekräftat innan jag kan byta ut min PC mot en Mac är, finns det några webcam program till Mac där man kan se och prata med Windows användare?

Om inte så blir det _lite_ svårt å konvertera alla mina webcam kompisar till Mac!

• Medlem
  • Malmö
  • 2004-07-04 23:15

Om du kör iChat så kan dina kompisar använda AIM för WinXP http://www.aim.com/get_aim/win/latest_win.adp?aolp=

• Oregistrerad
  • 2004-07-05 08:59

annars finns juh msn för mac... har inte testat själv så någon som kör msn kan juh berätta mer om det.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2004-07-05 11:16
Ursprungligen av skummis:

annars finns juh msn för mac... har inte testat själv så någon som kör msn kan juh berätta mer om det.

video funkar inte med msn tyvärr. AIM-iChat eller Yahoo-Yahoo är vad som funkar om man ska prata mac-pc och använda någon av dessa allmänna chatklienter.

Yahoo Messenger verkar vara det enda som funkar riktigt bra i dagsläget. Å andra sidan funkar det just väldigt bra.

iChat mot AIM har jag bara testat som hastigast, och är inte helt nöjd. Men det är som sagt ingen komplett test.

/Michael

Ursprungligen av Hellberg:

Hejsan allihop!
En sista sak som jag måste få bekräftat innan jag kan byta ut min PC mot en Mac är, finns det några webcam program till Mac där man kan se och prata med Windows användare?

Om inte så blir det _lite_ svårt å konvertera alla mina webcam kompisar till Mac!

1
Bevaka tråden