Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

WWDC 2004 websändning fungerar inte?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!!

Jag har fösökt flera gånger att se websändningen från apples webplats, men inget händer. Quicktime startar och fönstret med de blå "blipparna" som åker fram och tillbaka i nederkant kommer fram, men själva sändningen startar aldrig. Är det någon som har nån idé om vad det kan bero på? Jag kan ju nämna att filmtrailers och annat filmmaterial går att se på.

Finns websändningen att ladda hem någonstans tro?

Fungerar här, så felet ligger inte hos apple.

/K

Ursprungligen av Kristofer G:

Fungerar här, så felet ligger inte hos apple.

/K

Öhhh, tack.......?

• Medlem
  • Uddevalla
  • 2004-07-04 17:40

Jag också problem att se såna här videosnuttar ifrån Apples sajt.

Varit en gång tidigare.. mins inte vilken lansering det var men de hade ifall spelat in och jag skulle se de efteråt.

Det hände inget och så dog mitt Airport extrem och internet, så va tvungen att starta om min netgear basstation.

Och likadant blev de när jag skulle se de inspelade ifrån WWDC.

Men jag kan se t ex QR VR filmerna med deras produkter.

Nehe, förlåt så mycket då.
Men när åtminstone jag felsöker brukar jag ta reda på om källan fungerar. Sedan gå vidare till tex. min brandvägg osv.

Ursprungligen av Kristofer G:

Nehe, förlåt så mycket då.
Men när åtminstone jag felsöker brukar jag ta reda på om källan fungerar. Sedan gå vidare till tex. min brandvägg osv.

Sorry, jag kanske var lite otydlig, men jag visste att sändningen fungerade. Nu har jag nog kommit problemet på spåret. Det är min nya router som ställt till det för mej.

Jag öppnade transportinställningarna i Quicktimeinställningarna och ändrade till "http" och "port 80", sedan fungerade det. konstigt tycker jag, för med min förra router (d-link 804) så behövdes inte det, men med min nya (netgear rp614v2) så behövdes det tydligen.

Ingen fara.
Antagligen var standardporten för quicktime öppen i din förra router. Port 80 har ju de flesta öppna, det är ju webporten
Bra att du fick det att fungera.
/K

1
Bevaka tråden