Hade varit roligt att se en webbsida gjort med Quark. Rent spontant känns det som att man bör använda de program som är specialanpassade för sin uppgift Men som en snabb och enkel lösning så fungerar det säkert.
Har du någon sida att visa?
/c
Jag har en sida som är allt annat än klar men den går att titta på:
http://www.markbladet.se/fritsla/index/Exportera1.htm
Första sidan du kommer in på är en delvis redigerad sida där jag exporterat vissa element till text-celler istället för text-bilder (gif). Om du klickar på länken "Handel..." så kommer du till en sida som bara består av bilder. Den sidan visar exakt på pixeln hur det ser ut i Quark. Här kan man verkligen tala om WYSIWYG.
Sidan kan upplevas som trög eftersom bilderna inte är optimerade. Dessutom är det för mycket bilder totalt. Detta är ju en demo. Man kan välja i Quarks inställningar om man vill att textmassor skall sparas som bilder. Default sparas alla objekt som bilder - även text alltså, så det blir bilder precis överallt. Dessutom blir bilderna för stora så det måste man fixa till i efterhand. Annars vete sjuttom om jag inte kommer att fortsätta göra websidor i Quark, vilket jag aldrig i livet skulle tro mig själv om för något halvår sedan :). Golive kommer jag fortsätta att köra naturligtvis men kanske inte lika mycket längre.
Dessutom - ju fler som får bredband desto mindre behöver man ju bry sig om hur snabbt sidorna laddas...och då är det ju bara att fläska på med Quark utan att behöva bry sig om storleken på bilder...men då talar vi om 2-3 år framåt.