Jag är så trött på alla kameror på mobiltelefoner. Jag vet inte om det bara är jag som tänker så, men om jag vill plåta så tar jag fram en bra kamera som tar bra bilder, det är väl ganska självklart?? Och det spelar ingen roll om kamerorna på mobilerna blir lika bra som på en 5 Megapixels kamera, för jag vill att min mobil ska vara liten och smidig - det är hela poängen med en mobiltelefon? Videosamtal ger jag inte heller nåt för, meningslöst.
Vart är fokus på en smart öppen plattform där bra applikationer kan byggas? Fullt utnyttjande av bluetooth, där Sailing Clicker visar vägen...?
Det enda i multimediaväg jag vill ha är realtidsstreamat ljud från internet, det skulle lösa problemet med mp3-förvaring i mobilerna (vill jag lyssna på musik har jag ju en mp3-spelar med 40GB förvaringsutrymme...).
Det känns som att kamerorna är det lull-lull tillverkarna tror kommer locka folk att köpa nya mobiler. Jag hoppas de får fel. Snälla Apple, gör en mobil, med fokus på nytta, coola funktioner och smartness - jag tror ni fattar vad jag är ute efter...
Ja, ville bara skriva av mig lite, det känns så frustrerande att läsa om femton nya kameramobiler, det måste väl finnas åtminstone en alternativ väg om man vill framåt?
/S