Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Jobba på Apple

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Apple söker nordisk supportpersonal till Support Centre i Irland. Läs mer på http://www.apple.com/se/hotnews/jobs/.

• Medlem
  • Uppsala
  • 2004-07-06 14:37

Better be a pirate than join the navy, eh? Låter inte så kul i mina öron att vara supportnisse, även om det är ett hedervärt företag.

Det finns minst 3-4st 99mac:are som jobbar på Irland - däremot är jag rätt säker på att dom inte får skriva om sina jobbupplevelser här.

Man har ju läst en hel del mardrömshistorier om att jobba med telefonsupport. Läs t ex denna artikel på salon.com (om du står ut med att kolla reklam i ett sekunder). Jag har dock sett att Apples support brukar få hyfsat betyg i jämförelse med andra, så det är nog inte så illa där...

Irland har jag väl för mig inte har så bra arbetarrättigheter? Frågar bara eftersom jag har hört det någonstans.

Ursprungligen av Niklas Hjelm Smith:

Irland har jag väl för mig inte har så bra arbetarrättigheter? .

Bra och bra, beror väl på ur vems synvinkel man ser det. Men det finns en anledning till att många amerikanska företag väljer att etablera sig just på Irland.

Det är nog en jäkla upplevelse att jobba för Apple på Irland ett tag, men man ska inte förvänta sig dans på rosor. Långt därifrån.

Ciryon

1
Bevaka tråden